واکنش گروه‌های فلسطینی به حمله اسرائیل به بندر طرطوس سوریه

به دنبال حمله یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به بندر طرطوس سوریه که منجر به کشته شدن سه تن از نظامیان سوری شد، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌های جداگانه به این حمله واکنش نشان دادند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از العهد، جنبش حماس در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد که باید با مواضع یکپارچه و واحد همه نیروهای مقاومت با تروریسم مستمر و در حال گسترش صهیونیستی در کل منطقه مقابله کرد.
در بیانیه حماس آمده است که پس از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری، اسرائیل با بمباران وحشیانه سرزمین‌های سوریه دست به تجاوز جدیدی زد.
“جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین” نیز در بیانیه‌ای در واکنش به حمله اسرائیل به سوریه اعلام کرد: این حملات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی دشمن مرکزی امت عربی و مسلمانان و تهدیدی خطرناک و جدی برای امنیت و منافع آنها است.
این جبهه تاکید کرد که تجاوزات اسرائیل نشان می‌دهند که این رژیم به هیچ قانونی پایبند نیست و خود را فرای قانون می‌داند.
در بیانیه جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین آمده است که این جبهه در کنار سوریه و ارتش آن در مقابله با اسرائیل خواهد ایستاد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب بندر طرطوس سوریه را هدف حملات خود قرار دادند.
برخی منابع خبری گزارش دادند که این تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی، اطراف منطقه الرادار در جنوب طرطوس را هدف قرار دادند. منابع محلی سوریه هم گزارش دادند که در پی این حملات، صدای چند انفجار در طرطوس واقع در غرب سوریه شنیده شده است.
همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به شهر طرطوس و حومه دمشق که از فراز خاک لبنان انجام شد، سه تن از نیروهای ارتش رژیم سوریه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
یک منبع نظامی به سانا گفت: حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه یکشنبه شب، دشمن اسرائیلی از سمت جنوب شرقی بیروت با موشک‌ها، نقاطی در حومه دمشق را هدف قرار داد.
وی افزود: این تجاوز همزمان با تهاجم دیگری از سمت دریا، نقاطی از جنوب استان طرطوس را هدف قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های متجاوز، مقابله و تعدادی از آنها را ساقط کرد و این تجاوزات منجر به کشته شدن سه سرباز، زخمی شدن سه تن دیگر و وارد شدن خسارات مادی شد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x