آمادگی مصر برای کمک به نیروهای پلیس فلسطین

وزیر کشور مصر در جریان دیدار با همتای فلسطینی خود به بررسی پاره‌ای از موضوعات امنیتی مهم پرداخت و بر حمایت از نیروهای پلیس فلسطین تاکید کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، محمود توفیق، وزیر کشور مصر با زیاد هب الریح، همتای فلسطینی خود که در حال حاضر در رأس هیئت امنیتی عالی‌رتبه به قاهره سفر کرده است، دیدار کرد.
دو طرف در جریان این دیدار پاره‌ای از مسائل امنیتی مهم و مورد توجه مصر و فلسطین و همچنین راه‌های توسعه روابط و همکاری امنیتی بین دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.
زیاد هب الریح نسبت به تقویت چارچوب‌های همکاری امنیتی با سرویس‌های امنیتی مصر به ویژه در زمینه آموزش نیروهای پلیس فلسطین ابراز امیدواری کرد.
وی اهتمام وزارت کشور مصر به ارتقای سطح آمادگی نیروی انسانی را ارج نهاد؛ مساله‌ای که مراکز آموزشی مصر را مقصد اصلی کادرهای امنیتی کشورهای عربی برای استفاده از تجارب امنیتی مصر قرار داده است.
وزیر کشور مصر هم ضمن استقبال از همتای فلسطینی خود و خوشامدگویی به او، بر پایبندی وزارت کشور مصر به ارائه حمایت و کمک به نیروهای پلیس فلسطین برای مقابله با چالش‌ها با توجه به موضع قاهره در حمایت از امنیت و ثبات فلسطین تاکید کرد.
محمود توفیق از تقویت و توسعه روابط و همکاری امنیتی با طرف فلسطینی و آمادگی وزارت کشور و مراکز آموزشی آن برای پذیرش نیروهای پلیس فلسطینی و آماده سازی آنها در زمینه‌ فعالیت‌های پلیسی در چارچوب تمایل این وزارتخانه به ارتباط و تبادل تجارب با سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی برای حمایت از امنیت و ثبات در تمامی کشورهای برادر استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا