تست کرونای جو بایدن بالاخره منفی شد

سرانجام روز شنبه آزمایش کرونای جو بایدن منفی شد، اما پزشک کاخ سفید گفت که این رئیس‌جمهور آمریکا تا زمان منفی شدن آزمایش دومش و از روی “احتیاط فراوان” در قرنطینه باقی خواهد ماند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از نیویورک تایمز، کاخ سفید در بیانیه جداگانه دیگری شنبه شب اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا صبح امروز یکشنبه  سرانجام کاخ سفید را پس از دو هفته گرفتار شدن در آنجا به همراه سگش، به مقصد ساحلی در ایالت دلاور برای گذراندن تعطیلات تابستانی ترک خواهد کرد اما این سفر به منفی شدن آزمایش کرونای او در صبح یکشنبه قبل از حرکت کردن بستگی دارد.

بایدن از زمانی که آزمایش کرونایش در ۳۰ ژوئیه مجددا مثبت شد، از دفتر ریاست جمهوری آمریکا مشهور به دفتر بیضی دور مانده اگرچه تلاش کرد تا تعاملات عمومی خود را از طریق مشارکتهای ویدیو کنفرانسی در برخی موقعیت‌ها از محل اقامتگاهش در کاخ سفید، ادامه دهد. عود این ویروس او را از برنامه‌اش برای شرکت در رویدادهای سیاسی دور نگه داشته و همچنین برنامه‌های تعطیلات تابستانی او را به تاخیر انداخته است.

دکتر کوین سی اوکانر، پزشک کاخ سفید اظهار کرد، این رئیس جمهور آمریکا علائم کمی را در طول مورد بازگشت بیماری خود تجربه کرده و او در چند روز گذشته در مشارکتهای ویدیوکنفرانسی در وضعیت سلامت نسبتاً خوبی ظاهر شد. دکتر اوکانر در یادداشتی که روز شنبه برای خبرنگاران منتشر شد، گفت: رئیس جمهور آمریکا همچنان حال خوبی دارد.

دکتر اوکانر بر خلاف رویه پزشکان کاخ سفید در زمان دولتهای روسای جمهور سابق، در طول مبارزه اولیه رئیس جمهور فعلی آمریکا با کووید-۱۹ و در دوره عود مجدد بیماری‌اش، هرگز در برابر خبرنگاران حاضر نشد تا به سؤالات پاسخ دهد. کاخ سفید هرگز توضیح روشنی در مورد اینکه چرا دکتر اوکانر در گزارشهای روزانه خود هیچ نظریه‌ای در مورد چگونگی و محل ابتلای رئیس جمهور به ویروس مطرح نساخته ارائه نکرده است. مقامات کاخ سفید گفته‌اند که آزمایش مقاماتی که گفته می‌شود با بایدن در تماس نزدیک بوده‌اند، منفی بوده‌ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا