برنامه‌ریزی برای سفر نیویورک/توضیحاتی درباره خطبه حاشیه‌ساز /کارت زرد برای یک وزیر

مقدمات حضور رئیسی در سازمان ملل/ کارت زرد مجلس به وزیر ورزش/ تحریم‌های جدید علیه ایران/ طرح دارویاری و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی نخ نیوز بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش نخ نیوز، خبر مربوط به برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگارن از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای حضور و سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین  سفیر آفریقای جنوبی در تهران، از سفر  سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به این کشور آفریقایی خبر دادند.
در پی انتشار تصویر جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری در یکی از سالن های نهاد ریاست جمهوری که برخلاف گذشته به جای فرش از “زیلو” برای پوشش کف آن استفاده شده بود، توضیحاتی از سوی یک منبع مطلع ارایه شد.
انتشار این تصویر واکنش هایی را خصوصا در فضای مجازی به همراه داشت و بر اساس توضیحات منبع مطلع، به دلیل طولانی شدن جلساتی که در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری (محل برگزاری جلسات رییس جمهور) برگزار شده بود، اجبارا و براساس شرایط جلسه امضاء اسناد که جلسه کوتاهی بود به سالنی که  فعلا “زیلو” دارد منتقل شد که این سالن در حال تعمیر است،  و کلیه وسایل آن از جمله فرش ها  فعلا به محل دیگری منتقل شده است.
توضیحات آیت الله احمد خاتمی درباره اظهاراتش در نماز جمعه هفدهم تیرماه هم از دیگر پربازدید امروز بود.
این عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی(ع) گفت:‌ اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم و آن را در خطبه این هفته ۷ مرداد ۱۴۰۱ ابراز کردم، ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است. از خداوند می‌خواهم که دل‌های همه ما را به نور ایمان منور کرده و ما را در صراط بندگی خود استوار فرماید.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری هم با صدور رایی، یک بخشنامه معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اجرای اسناد رسمی از طریق ادارات اجرای ثبت این سازمان را غیر قانونی دانست.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، توضیحات سید وزیر ورزش و جوانان درباره قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۱۲ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ رای اعلام کردند که از توضیحات قانع نشدند.
سید حمید سجادی در پاسخ به سوال احمد راستینه در خصوص این‌که چرا با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، هنوز آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت‌های این قانون فعال نشده است؟ گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دو روز پیش با تلاش‌های انجام شده و با اهتمام رئیس جمهور در هیات دولت به تصویب رسیده است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از افتخارات ما این است که این روزها اخبار خوب حوزه ورزش حال ما را خوب می‌کند. سریع‌ترین صعود تیم فوتبال به جام جهانی و اتفاقات خوبی که در حوزه ورزش بانوان رخ داده است. از سوی دیگر رشد معاونت امور جوانان و ارتقاع جایگاه‌اش به دبیر شورای عالی جوانان از دیگر دستاوردهای حوزه ورزش است که بنده قول آن را داده و محقق شد.
امروز همچنین گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای «طرح دارویاری» توسط سخنگوی این کمیسیون قرائت شد و مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جزییات طرح دارویاری به زبان ساده مطرح کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای طرح دارویاری انتقال یارانه دارو به انتهای زنجیره و مصرف کننده بود تا بیماران با هر سطح نیازمندی بتوانند از این طرح برخوردار شوند.
محمدباقر قالیباف پس از طرح اظهارات تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و همچنین وزیر بهداشت طی سخنانی با تاکید بر اینکه موضوع دارو موضوعی اساسی در کشور است، گفت: متاسفانه در حوزه دارو و یارانه ها یک غلط مصطلحی مطرح و همه جا گفته می‌شود که «حذف ارز ترجیحی»؛ درحالی که این غلط ترین حرف ممکن است که مطرح می‌شود.
* گزارش کامل نخ نیوز از جلسه علنی امروز (سه شنبه) یازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
اعلام برخی تحریم‌های یکجانبه جدید آمریکا علیه تجارت با کشورمان، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه را در پی داشت.
ناصر کنعانی با بیان اینکه اعتیاد کاخ سفید به تحریم‌ها و استفاده ابزاری از آنها، شاخصی از نظام سلطه آمریکا است، افزود: مسئولان دولت بایدن مکرراً سیاست فشار حداکثری ترامپ را یک سیاست شکست خورده و بی‌نتیجه خوانده‌اند اما در عمل، خود ادامه دهنده و حتی گسترش دهنده این سیاست شکست خورده بوده‌اند، تا جایی که حتی در روند تلاش‌های جاری برای از سرگیری مذاکرات به منظور بازگشت به توافق نیز، از این اقدام بی‌ثمر و مخرب دست برنمی‌دارند.
در همین رابطه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران درحاشیه مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: مایلم اشاره کنم که در پاسخ به این اقدام آمریکا نسبت به گازدهی صدها سانتریفیوژ نسل جدید از شب گذشته بر اساس تصمیمی که گرفته شد اقدام کردیم. آمریکایی ها تصور نکنند با این اقدامات در میز مذاکره می‌توانند امتیاز بگیرند و  زیاده خواهی را کنار بگذارد، ما اهل منطق و مذاکره هستیم و برای رسیدن به توافق قوی، جدی هستیم اما اگر طرف آمریکایی بخواهد این مسیر را ادامه بدهد هرگز دست بسته نخواهیم بود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره برداشت اشتباه از سخنان اخیر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است. ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.
بهروز کمالوندی تاکید کرد: ما روند غنی سازی را برای رفع نیازهای کشور ادامه خواهیم داد. ما قبلاً برنامه خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده‌ایم و طرف‌های دیگر مذاکرات هم می‌دانند که ما در این باره قانون داریم.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x