شکایت ۲ نهاد حقوق بشری از بن سلمان/پاریس: دیدار ماکرون تاثیری بر تعهداتمان به حقوق بشر ندارد

نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که دیدار رئیس جمهور این کشور با ولیعهد عربستان متضمن مسائل حقوق بشری خواهد بود و این دیدار هیچ تاثیری بر التزام فرانسه به حقوق بشر نخواهد گذاشت.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از المیادین،‌ الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به فرانسه و دیدار وی با ایمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هیچ گونه تاثیری در پایبندی کشورش به مسائل حقوق بشری نخواهد داشت.
نخست وزیر فرانسه گفت: البته این به معنای کنار گذاشتن اصول ما نیست. این بر تعهد ما به حقوق بشر تأثیری نمی‌گذارد. رئیس جمهور فرصتی خواهد داشت تا این موضوع (مسائل حوق بشری) را با محمد بن سلمان در میان بگذارد.
موضع نخست وزیر فرانسه همزمان با ضیافت شام ماکرون از بن سلمان پنج‌شنبه شب بود، دیداری که خشم مدافعان حقوق بشر را برانگیخت. ریاست جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود که ماکرون در شام به موضوع حقوق بشر خواهد پرداخت.
بورن افزود: در شرایطی که می‌دانیم روسیه در حال قطع عرضه گاز و تهدید به قطع آن است و در حالی که تنش در مورد قیمت انرژی وجود دارد که احتمالا فرانسوی‌ها (هدف این دیدار) را به درستی درک نکرده‌اند.
ماکرون دسامبر گذشته در جده با ولیعهد عربستان دیدار کرد و در مورد موضوع تضمین “ثبات” در خلیج فارس و وضعیت لبنان گفتگو کرد.
پنجشنبه، دو سازمان غیردولتی فرانسوی اعلام کردند که شکایتی را در پاریس علیه ولیعهد سعودی به اتهام مشارکت در شکنجه و ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، به ثبت رساندند.
دیدار ماکرون و بن سلمان به دنبال نشست جده که با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد و بعد از یک دوره فاصله‌گیری کشورهای غربی از بن سلمان به خاطر ماجرای خاشقجی و ارتباط وی با این مسئله، صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا