آماده باش مراکز درمانی پایتخت در پی آلودگی هوا

به گزارش بامداد دوشنبه نخ نیوز از استانداری تهران، عابد ملکی در توضیح مصوبات کمیته اضطرار الودگی هوای تهران گفت: سیزدهمین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد؛ با توجه به کاهش کیفیت هوا و بررسی مدل‌های گرد و غبار و تصاویر ماهواره‌ای مقرر شد برای امروز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده‌باش باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: خودداری گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی و تنفسی وکودکان از تردد و فعالیت در فضای باز، خودداری از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق شلوغ، متراکم و پرتردد شهر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ویادامه داد: مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و نظایر آن، اقدام کنند. همچنین استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.
 

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x