بلوک تجاری آمریکای جنوبی درخواست زلنسکی برای سخنرانی را رد کرد

بلوک تجاری “مرکوسور” در آمریکای لاتین، درخواست ولودیمیر زلنسکی را برای سخنرانی در نشست آتی این بلوک که به میزبانی پاراگوئه برگزار خواهد شد، رد کرده است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این بلوک تجاری موسوم به “مرکوسور” که شامل آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه است، روز چهارشنبه اعلام کرد که درخصوص درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین جهت سخنرانی در نشست این بلوک به توافق نرسیدند.
«رائول کانو ریکیاردی»، معاون وزیر روابط اقتصادی و ادغام پاراگوئه در کنفرانس خبری درخصوص اینکه کدام یک از کشورها به درخواست زلنسکی رای منفی دادند، اظهار نظر نکرد اما گفت: به هیچ اجماعی نرسیدیم.
زلنسکی پیشتر علاقه خود را نسبت به سخنرانی در نشست این بلوک که امروز (پنجشنبه) قرار است در پاراگوئه برگزار شود، نشان داده بود.
ولودیمیر زلنسکی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، در نشست‌های مختلفی از جمله ناتو، گروه ۷و سازمان ملل سخنرانی کرده است.
جولیو سزار آریولا، وزیر امور خارجه پاراگوئه در تاریخ ۶ ژوئیه گفته بود: «رئیس‌جمهور زلنسکی می‌خواهد با کشورهای عضو “مرکوسور” در روز نشست این بلوک که به میزبانی پاراگوئه برگزار خواهد شد، صحبت کند.»
وی در حال حاضر گفت: «هنوز رایزنی با کشورهای عضو ادامه دارد. اگر اتفاق‌نظر وجود نداشته باشد، دیدار مجازی با زلنسکی انجام نخواهد شد.»

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x