تحصیل ۲۴۶۱ دانش‌آموز اوتیسم در مدارس خاص

حمید طریفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه نخ نیوز درباره فضاهای استاندارد تحصیل برای دانش‌آموزان اوتیسم اظهار داشت: مدارس و کلاس‌های خاص دانش‌آموزان اوتیسم  برای آنها در بسیاری از استان‌ها فراهم شده است.

وی افزود: اکنون همه  استان‌ها به جز هشت استان اردبیل، ایلام، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، لرستان، استان مرکزی و استان فارس دارای فضای استاندارد خاص برای دانش‌آموزان اوتیسم است؛ البته استان فارس فضای آموزشی خاص برای دانش آموزان اوتیسم دارد اما این فضا استاندارد نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: برای استانداردسازی مدارس اوتیسم با سازمان نوسازی مدارس تعامل داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فضای آموزشی استاندارد فراهم شود.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: تا زمان تکمیل فضاهای استاندارد مستقل دانش‌آموزان اوتیسم، به صورت کلاس‌های ضمیمه شرایط لازم برای تحصیل این دانش آموزان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۴ دانش‌آموز اوتیسم در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، گفت: این تعداد از دانش‌آموزان به صورت تلفیقی در مدارس عادی آموزش می‌بینند یعنی دانش‌آموزان اوتیسم سطح بالا هستند که از نظر ذهنی مشکل ندارند، این دانش‌آموزان در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند اما بیش از ۲ هزار نفر از آنها در مدارس خاص هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در هر کلاس خاص دانش‌آموزان اوتیسم سه تا پنج دانش‌آموز حضور دارند و به شدت مراقبت می شود که تعداد آنها در کلاس‌ها از این حد استاندارد بیشتر نشود، آموزش انفرادی شده است و هرکدام برنامه متفاوت خود را دارند.

طریفی حسینی افزود: مربیان متخصص و دوره دیده خاص برای این افراد در کلاس ضمیمه و مدارس خاص به کار گرفته شده است و اکنون شرایط تحصیل برای این دانش‌آموزان مهیا است.

وی گفت: از باب تجهیزات خاص اوتیسم هم اتاق‌های مخصوص بازی و کاردرمانی خاص دانش آموزان در این مدارس فراهم شده است.

به گزارش نخ نیوز، شرایط تحصیل در راستای عدالت آموزشی و ایجاد امکانات برابر تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان استثنایی باید ایجاد شود.

 آموزش رسمی دانش آموزان طیف اوتیسم از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x