فعال‌سازی ۶۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه نخ نیوز، حمید طریفی حسینی امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی در کانون تربیتی سبحان اظهار کرد: تعلیم و تربیت در تابستان به ظاهر تعطیل است اما در واقع آموزش هیچوقت تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه انسان موضوع تعلیم و تربیت است، افزود: بسترسازی برای ایجاد رشد و تعالی انسان باید صورت گیرد و در این مسیر وظیفه آموزش و پرورش این است تا فردی خلاق و  برای جامعه پرورش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند به انسان مقامی داده که به بقیه نداده است،   بنابراین انسان باید فرآیندی را طی کند تا با بهره مندی از ظرفیت،   استعداد و توانایی  به جایگاه مناسب دست یابد.

طریفی حسینی افزود: خداوند تفاوتی میان انسان‌ها قائل نیست بنابراین استعداد هر فردی باید کشف و مسیر رشد و تعالی برای آنها مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان کامل واژه ای است که برای دانش آموزان عادی و استثنایی تفاوت  ندارد و در این راستا آموزش و پرورش باید موانع را از سر راه انش آموزان برداشته تا شرایط را برای رشد آنها مهیا شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: خداوند به انسان کرامت ذاتی داده است و باید این احساس انسان کامل بودن و این کرامت ذاتی در ذهن دانش آموزان استثنایی شکل گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا