تهران با طرح‌های فرهنگی به استقبال عید قربان رفت/جزئیات طرح باغ گلاریس در غرب پایتخت

به گزارش روز شنبه خبرنگار نخ نیوز، به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ قربان و به منظور هویت بخشی به سیمای شهر سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اکران پیام های مناسبتی و فرهنگی مرتبط با آن در کنار شهروندان تهرانی عید قربان را گرامی می‌دارد.

چاپ و نصب تبلیغات فرهنگی با تصاویری از مناسک حج و تبریک عید قربان روی عرشه پل ها، بیلبوردها و پرتابل ها در مسیرهای پرتردد سطح شهر از فعالیت‌های این سازمان در گرامیداشت عید قربان است.

سازمان زیباسازی همچنین با آذین بندی و چراغانی میادین و معابر اصلی شهر و همچنین نصب پرچم های رنگی در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن اهتمام داشته است، علاوه بر این اقدامات سازمان زیباسازی با طراحی برنامه ای ویژه در سراسر شهر همزمان با شب عید سعید قربان نورافشانی خواهد داشت.

جزئیات طرح باغ گلاریس در غرب پایتخت

شهرداری منطقه پنج با بیان اینکه طراحی باغ گلاریس انجام شده و مناقصه آن را ظرف ماه آینده برگزار می‌کنیم، گفت: بلافاصله پس از انجام مناقصه، عملیات اجرایی احداث باغ آغاز می‌شود که پیش‌بینی ما این است که احداث و تکمیل این باغ حدود یک سال طول بکشد.

احسان شریفی، درباره برنامه‌ریزی برای احداث باغ گلاریس در این منطقه اظهار کرد: در سنوات گذشته زمینی مشجر و دارای نهر آب جاری به مساحت ۹ هزار متر در محدوده باغ فیض به تملک شهرداری منطقه در آمده بود؛ ولی به دلیل اینکه شبکه معابر باع فیض دچار مشکلاتی بود و مردم در کوچه های تنگ و باریک تردد می کردند، شهرداری تهران امکان تعریف کاربری مناسبی برای این باغ پیدا نکرده بود و این باغ سالیان سال صرفا به عنوان یک باغ غیر عمومی در حال استفاده بود.

شهردار منطقه پنج افزود: ابتکاری که ایجاد شد این بود که به جای استفاده از مشاور از بیرون، کارشناسان شهرداری منطقه پنج متمرکز شدند و یک طرح مفهومی را برای اجرای کار تهیه کردند. برای اینکه طرح پویاتر باشد یکی دیگر از همکاران منطقه که آشنا با حوزه طراحی انیمیشن بود، انیمیشن و گرافیک کار را به صورت تصویری تهیه کرد و این طرح مفهومی به صورت ماکت سه بعدی آماده و اولین بار در نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری، عرضه شد.

وی با بیان اینکه این مساله نشان می دهد که وقتی بر روی ظرفیت های کارکنان و کارشناسان شهرداری تمرکز کنیم می توانیم کارها و خدمات قابل توجهی را ارائه کنیم، ادامه داد: از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنیم که برای اجرایی شدن این پروژه با ما همکاری و همراهی کنند. همچنین از دیگر ویژگی های فضای باغ این است که دارای شیب چهار درصد از شمال به جنوب و دارای دو دسترسی از شمال غربی و جنوب شرقی است که دسترسی شمال غربی (از کوچه باغ ملی سوم) و دسترسی جنوب شرقی از (کوچه نائینی) است.

شریفی اضافه کرد: کل باغ طبق ضوابط شهرسازی و معماری و سازمان بوستان ها با نسبت ۳۰ به ۷۰ طراحی شده است که ۳۰ درصد کل باغ طبق ضوابط شامل مسیرهای ارتباطی و بناهای الحاقی خواهد بود.

شهردار منطقه پنج با بیان اینکه طراحی باغ گلاریس انجام شده و مناقصه آن را ظرف ماه آینده برگزار می کنیم، عنوان کرد: بلافاصله پس از انجام مناقصه، عملیات اجرایی احداث باغ آغاز می شود پیش بینی ما این است که احداث و تکمیل این باغ حدود یک سال طول می کشد.

آخرین وضعیت گودهای پرخطر منطقه پنج

وی در ادامه درباره وضعیت گودهای پرخطر این منطقه گفت: چند گود پرخطر در منطقه داریم که از جمله آنها گود مهتاب است که اخیرا برای تثبیت و ایمن‌سازی گود و اطراف آن، پیمانکار گرفتیم و عملیات ایمن سازی در حال انجام است. در خصوص بقیه گودها نیز به مالکین ابلاغ کرده‌ایم تا ایمن سازی انجام دهند.

جشن‌های عید قربان تا غدیر هرشب در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود

«شب فیروزه‌ای» ویژه اعیاد قربان تا غدیر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می‌شود.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به مناسبت عید قربان تا غدیر به مدت ۱۰ شب به صورت شاد و متفاوت در بوستان آب و آتش ویژه برنامه‌ جشن‌های دهه ولایت را با عنوان «شب فیروزه‌ای» برگزار می‌کند.

این برنامه از شنبه ۱۸ تا دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ هر شب بعد از اذان مغرب خواهد بود و به صورت زنده همزمان از شبکه ۵ سیما نیز پخش خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند از ۱۸ تیرماه تا ۲۶ تیرماه بعد از اذان مغرب به آدرس بزرگراه شهید حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، خیابان شهیدی، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهید محسن شهریاری در مرحله بهره برداری قرار گرفت

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهید محسن شهریاری در منطقه ۱۸ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سید مهدی هدایت از مجموعه فرهنگی ورزشی شهید محسن شهریاری واقع در محله یافت آباد جنوبی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شهید محسن شهریاری به مساحت ۱۰ هزار و ۲۸۱ مترمربع از اسفند ۹۹ آغاز و در حال حاضر ساخت آن تکمیل شده و آماده بهره بردای است.

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران این طرح دارای ۶ هزار و ۷۸۶ متر مربع فضای باز میدانگاه، ۷۳۰ متر مربع فضای فرهنگی، ۱۴۰۰ متر مربع خدمات ورزشی، ۲۹۰ متر مربع فضای خدماتی، ۱۳۰۰ مترمربع فضای پارکینگ و ۶۵ مترمربع فضای تاسیساتی و نگهبانی است.

هدایت افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی شهید محسن شهریاری در روزهای آینده با حضور مدیران شهری تهران افتتاح و در اختیار شهروندان جنوب پایتخت قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x