کشف گور دسته جمعی سربازان مصری که اسرائیل آن‌ها را زنده سوزانده بود

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی از کشف گور دسته جمعی سربازان مصری که اسرائیل آن‌ها را زنده سوزانده بود، خبر داد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یوسی میلمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی در توییتی اعلام کرد: سربازان مصری زنده سوزانده شدند و ارتش اسرائیل آن‌ها را در یک گور دسته جمعی بدون نشانه و علامتی در منطقه اللطرون در نزدیکی قدس دفن کرد. این ۲۰ سرباز مصری در جنگ ۱۹۶۷ کشته شدند.
روزنامه‌های یدیعوت آحارونوت و اورشلیم پست نیز جزئیات مشابه اظهارات میلمن را ایراد کردند.
میلمن درباره دلایل حضور سربازان مصری در این منطقه گفت: جمال عبدالناصر، رئیس جمهور پیشین مصر قبل از وقوع جنگ توافق دفاعی مشترکی را با ملک حسین بن طلال، پادشاه اردن که کنترل کرانه باختری را در دست داشت، امضا کرد. مصر دو گردان از کماندوها را در کرانه باختری در نزدیکی اللطرون مستقر کرد که مأموریتشان حمله در داخل اسرائیل و سلطه بر اللد و فرودگاه‌های نظامی نزدیک به آن بود. با سربازان ارتش اسرائیل و اعضای کیبوتس نحشون (انجمن همکاری کشاورزی) تبادل آتش شد و برخی از آن‌ها اسیر شدند. در یک مرکز ارتش اسرائیل خمپاره‌هایی را شلیک کرد و هزاران دونم از مناطق را به آتش کشید. نزدیک به ۲۰ سرباز مصری در آتش سوختند. آتش سریعاً به جنگل سرایت کرد و فرصتی برای نجات نبود.
بلوخ گفت: در روز بعد سربازان ارتش اسرائیل با بولدوزری به مکان حادثه آمده و حفره‌ای را ایجاد کرده و اجساد سربازان مصری را دفن کردند و آن را با خاک پوشاندند. بلوخ و برخی اعضای کیبوتس شاهد رعب و وحشت سربازان اسرائیلی بودند که در حال غارت وسایل شخصی سربازان مصری بودند و گور جمعی را بدون نشانه رها کردند. اسناد رسمی غیرمحرمانه نظامی فاجعه اللطرون را از کارنامه خود حذف کردند.
در جنگ ۱۹۶۷ اسرائیل منطقه اللطرون را اشغال و آن را به شهر قدس غربی الحاق کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا