هجمه به کارنامه مالی بهشت/ اسناد فروش ملک شرکت واحد ارائه می شود؟

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران ۱۲ تیرماه در خلال برگزاری هفتاد و پنجمین جلسه شورا اظهارداشت: طبق گزارش فروردین و اردیبهشت در خصوص درآمد و هزینه شهرداری، ۲۳۷۰میلیارد درآمد داشته‌اید که شامل ماه رمضان و تعطیلات نوروز بوده است، اما در همین فروردین و اردیبهشت ۶ هزار میلیارد کسری داریم و برای پرداخت حقوق، ساختمان و زمین شرکت واحد را به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروخته‌ایم؛ پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده، حتما شهر آفتاب و ساختمان شهروند و ساختمان همشهری و حتی ساختمان اطلاعات را خواهیم فروخت.

داستان به اینجا ختم نشد و چرا که خزانه دار شورا در جلسه بعدی (۱۴ تیر ماه) نیز با ارایه گزارش عملکرد مالی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت که شهرداری تهران حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از برنامه مصوب عقب است.

هجمه به کارنامه مالی بهشت/ اسناد فروش ملک شرکت واحد ارائه می شود؟
پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آتی حتما شهر آفتاب،ساختمان همشهری،ساختمان اطلاعات،ساختمان همشهری را خواهیم فروخت

یک ریال اموال برای حقوق نفروختیم/ شهر آفتاب را برای بدهی پیشینیان واگذار می‌کنیم!

علیرضا زاکانی در جلسه هفتادوپنجم شورای شهر نه تنها فروش املاک را تکذیب کرد، بلکه فروش هرگونه از امکانات و اموال شهر را برای پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان و کسب درآمد از این محل را نامربوط خواند.

شهردار تهران البته، طعنه عضو شورای شهر درباره فروش ابنیه شهر آفتاب و ساختمان اطلاعات را نیز بی‌پاسخ نگذاشت و شائبه فروش آن‌ها را به بدهی‌ دوره‌های مدیریت شهری پیشین مرتبط دانست!  

هیچ‌گونه شهرفروشی ثابت نشده است

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران درباره بازتاب رسانه‌ای ادعای فروش املاک شهرداری برای پرداخت حقوق گفت: گزارشی در روزنامه آفتاب یزد منتشر شد که شهرداری شهر فروشی می‌کند تا حقوق پرداخت کند؛ اما هیچ گونه شهر فروشی ثابت نشده است. دشمنان قسم خورده به این میزان ناامیدی که اصلاح‌طلبان اصرار دارند به مردم القا کنند، اصرار ندارند.

واکنش معاون مالی به ادعای فروش املاک شهرداری

ابوالفضل فلاح در صحن شورای شهر در واکنش به گزارش مالی فروردین و اردیبهشت‌ماه (که از سوی حبیب کاشانی خزانه دار شورا ارائه شد)، با بیان اینکه گزارش سه ماه ابتدایی سال، ۱۵ تیرماه تقدیم خواهد شد، اظهارکرد: در ۳ ماه ابتدایی سال، میزان درآمد ۶ هزار میلیارد تومان و با احتساب آورده، ۷هزار میلیارد تومان است. از این میزان، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و مانده مصرف نیز داشتیم. در سه ماه نخست سال، ۸۰۰ میلیارد تومان کمتر هزینه کردیم و به جای اینکه به مردم فشار وارد کنیم، خود تحت فشار قرار گرفتیم که بهینه مصرف کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر اینکه در این ایام حتی یک ریال درآمد ناشی از فروش ملک نداشته‌ایم، افزود: در مجموع از ابتدای سال حتی یک ریال وام نیز دریافت نکردیم. هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش غیرنقدی درآمد داشته‌ایم که به دلیل مسائل فنی هنوز ثبت نشده است.

هجمه به کارنامه مالی بهشت/ اسناد فروش ملک شرکت واحد ارائه می شود؟

اسناد فروش ملک شرکت واحد شهرداری تهران ارائه شود

کار به اینجا ختم نشد ادامه حواشی از جلسه هفتاد و پنجم شورای شهر به نشست بعدی یعنی هفتادوششمین جلسه رسید و رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز در جمع خبرنگاران گفته که از خزانه دار شورا درخواست کرده‌ایم اسناد و مدارک فروش ملک هزار و ۶۰۰ میلیاردی اتوبوس رانی را ارائه کند.

مهدی چمران گفت که بنده در این زمینه از آقای کاشانی خواسته‌ام مدارک خود را ارائه کند؛ البته اگر با رعایت قوانین و مقررات باشد منعی ندارد اما به هر ترتیب قرار شده که این مدارک را به ما بدهد.

پولی از محل فروش املاک به خزانه واریز نشده

محمد حسن زاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفت‌وگو با نخ نیوز، درباره مباحث مطروحه در خصوص فروش بخشی از املاک شهرداری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان، گفت: ساز و کار اداری فروش املاک در شهرداری تهران به این صورت است که هر ملکی قرار باشد به فروش برسد، حتماً باید در حوزه مالی یعنی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران قیمت‌گذاری شود، سپس فرآیند اخذ مجوزات قانونی واگذاری انجام شود و بعد از آن واگذاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ ملکی را به صورت نقدی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نفروختیم، گفت: فروش ملکی با ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان، نیاز به اخذ مجوز از شورای شهر تهران دارد که ما هیچ اقدامی برای اخذ مجوز از شورا نکردیم.  

حسن زاده با اشاره به اینکه هیچ پولی از فروش املاک به حساب خزانه واریز نشده که برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه شود، ادامه داد: به عنوان متولی املاک شهرداری عرض می‌کنم، نه ملکی را قیمت‌گذاری کردیم، نه مجوز قانونی برای واگذاری املاک دریافت کردیم، نه پولی به حساب خزانه واریز شده که بخواهد برای پرداخت حقوق صرف شود.

بر اساس آنچه مطرح شد، مسئولان ارشد شهرداری تهران به صراحت ادعای فروش املاک شهرداری برای پرداخت حقوق را مردود دانستند. با این تفاسیر، اهمیت اظهارنظر کارشناسی و با پشتوانه، پیرامون مسائل متنوع و پیچیده پایتخت بیش از پیش خودنمایی می‌کند. چرا که اظهارات غیرکارشناسی و بدون پشتوانه در خصوص نظام مسائل تهران، جز دامن زدن بر نگرانی افکار عمومی و افزایش هزینه سیاست‌گذاری در خیابان بهشت دستاورد دیگری به دنبال نخواهد داشت.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا