برداشت ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی در سال گذشته//خام فروشی نزدیک به صفر

به گزارش نخ نیوز، «سید رضا فاطمی امین» در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تشتره به اینکه هفت تیر ماه سالروز شهادت شهید بهشتی است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ترسیم زندگی شهید بهشتی علام کردند زندگی شهید بهشتی برای این بود که با تفکر اصولی اسلامی بتواند مبارزه را از آغاز تا پیروزی هدایت و بعد از پیروزی بنای نوین جامعه را پی ریزی کند.

فاطمی امین با بیان اینکه این عصاره زندگی شهید بهشتی است، گفت: یک دوران دوران مبارزه بود و دوره دیگر دوره سازندگی و پی ریزی تمدن نوین اسلامی است که امیدوارم توفیق داشته باشیم تا در سایه امنیت، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی بتوانیم پایبند به این مسایل باشیم.

همچنین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یک تیر ماه روز اصناف است گفت: حضرت امام در مورد اصناف تعبیری دارند و معتقدند که اصناف بازوان ستبر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اصناف قبل از انقلاب و در حین پیروزی کمک های شایانی داشته اند و در موقعیت های مختلف شاهد بودیم که اصناف در میدان بودند و به وضعیت کشور کمک زیادی کرده‌اند.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: ۱۰ تیر ماه هم به عنوان روز صنعت، معدن و نامگذاری شده که برای این دهه به عنوان دهه تولید و تجارت برنامه‌هایی داریم و اقدامات حوزه صنعت و معدن منتشر خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به دستاوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در این زمینه مربوط به حوزه معدن است که رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید زیادی به این حوزه داشته اند، چراکه یکی از نقاط آغاز چرخه تولید حوزه معدن است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی ذخایر معدنی نخستین بحثی است که در حوزه معدن مطرح می شود، گفت: متاسفانه در این زمینه عقب و نسبت به ذخایر دقیق آن و نیز به چگونگی برداشت آن بی اطلاع هستیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدام ویژه‌ای از مهر سال گذشته انجام شد و شناسایی ذخایر معدنی را به دقت در همه نقاط امیدبخش کشور یعنی از خراسان جنوبی تا کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق انجام دادیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ذخایر با ا رزشی درخراسان جنوبی کشف شد که به زودی نسبت به آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی موضوع دیگر را مربوط به برداشت از معادن دانست و افزود: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشته شده اما کمتر از یک درصد به صورت خام صادر شد.

وی گفت:  ۹۹درصد از استخراجی که از معادن انجام شد  در چرخه تولید مورد استفاده قرار گرفت و به جرات می توان گفت صادرات مواد معدنی بسیار کم و در حد یک درصد بوده است که می توان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.

این خبر تکمیل می‌شود….

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x