دیدار و گفت‌وگوی فرستاده آمریکا به یمن با وزیر خارجه عمان

منابع خبری از دیدار و گفت وگوی فرستاده آمریکا به یمن با وزیر خارجه عمان درباره تثبیت آتش‌بس در یمن خبر دادند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن مذاکرات مشترکی را با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در مسقط درباره تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس دو ماهه اعلام شدن در یمن برگزار کرد.
وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای در این باره گزارش داد: البوسعیدی با فرستاده آمریکا درباره تحولات و تلاش‌های برای برقراری و تداوم آتش‌بس در یمن و همچنین حمایت از تلاش‌های انجام شده و افزایش اعتماد و گفت‌وگوی سازنده میان همه طرف‌های یمنی گفت‌وگو کرد.
در این بیانیه آمده است: دو طرف حمایت خود را از تلاش‌های هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن برای پایان دادن به جنگ و ورود به یک روند سیاسی فراگیر در یمن اعلام کردند.
لیندرکینگ در جریان این دیدار تلاش‌های عمان در راستای تحقق اهداف مذکور را ستود.
عمان نقش میانجیگری را میان انصارالله یمن و عربستان سعودی ایفا می کند.
به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهم‌ترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.
با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی‌های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت پنج‌شنبه ۱۲ خرداد فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا