کانون بیماری‌های حاد دامی در کشور وجود ندارد

محمدحسینی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی قم، بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته در امور مربوط به سلامت مواد غذایی و امنیت مواد غذایی در حال هزینه است.

وی با بیان اینکه آزمایش مواد باقی مانده در مواد دارویی یکی از اقدامات جدید سازمان دامپزشکی در راستای سلامت و امنیت غذایی است، ابراز کرد: کشاورزان و دامپروران در خط مقدم تامین امنیت غذایی در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به قرارگیری کشور در شرایط جنگ اقتصادی، افزود: در صورتی که تمام نهاد و سازمان نقش خود را در این شرایط به درستی ایفا کنند می توان با قدرت بر دشمن غلبه کرد.

حسینی تصریح کرد: صادرات محور شدن محصولات کشاورزی و غذایی با تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته و کسب مجوز و استانداردهای لازم در حال انجام است.

وی اظهار داشت:  قانون سازمان دامپزشکی متعلق به سال ۵۰ است که بدلیل قدیمی بودن آن امکان حل مشکلات مردم و کشاورزان با دشواری انجام می گیرد و به همین جهت اصلاح فرآیندها به عنوان یک رویکرد اساسی در این سازمان دنبال می شود.

حسینی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای پیش رو در حوزه فناوری و اطلاعات است، گفت: ۹ مجوز از  ۳۲ مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی قم بصورت غیرحضوری از درگاه ملی مجوزها با فرآیندهای تعریف شده در حال صدور است و طی ۴ ماه آینده بخش زیادی از مجوزهای این سازمان نیز به این درگاه متصل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان سومی زمان صدور مجوزهای کشاورزی و دامپروری به کمتر از ۷۳ ساعت رسیده که متوسط صدور مجوز در ایران بین ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: واقعیت میدانی در ادارات دولتی این است که ارباب رجوع همچنان در پشت درهای بسته اتاق مدیران معطل می مانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور از ۱۴ سال خدمت مهدی رفیعی مدیرکل سابق اداره کل دامپزشکی قم رضایت دارد؛ سیاست دامپزشکی کشور در تغییر و جابه جایی مدیران استفاده از افراد متخصص و با تجربه درون سازمانی است.

طی این آیین از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی تقدیر و حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد./

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x