خانواده ابوعاقله: به دادگاه کیفری بین‌الملل اعتماد داریم

پس از انتشار گزارش اخیر شبکه الجزیره درباره شهادت خبرنگار این شبکه، برادر شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اعلام کرد که تمامی تحقیقات و استدلال‌های صورت گرفته، ناظر بر نقش مستقیم نیروهای اسرائیلی در کشته شدن خواهرش است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از البلاد، آنتون ابوعاقله، بردار شیرین ابوعاقله در مصاحبه‌ای اعلام کرد در این مرحله، خانواده بر روی “دادگاه کیفری بین‌المللی که نسخه‌هایی از تحقیقات فلسطینی‌ها در حادثه قتل شیرین در جنین” را دریافت کرده است، متمرکز است.
وی گفت: ما کاملاً به دیوان کیفری بین‌المللی اعتماد داریم و تحرکاتی از سوی ما وجود خواهد داشت، اما هنوز برای صحبت درباره آن زود است و نمی‌توانم جزئیاتی را ارائه کنم، زیرا کاری را شروع نکرده‌ایم، اما در حال بررسی چندین اقدام هستیم.
جمعه شبکه الجزیره با انتشار تصاویری از گلوله‌ای که عامل شهادت خبرنگار شبکه الجزیره بود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسبب کشته شدن ابوعاقله است.
این شبکه اعلام کرد که گلوله از یک تفنگ M۴ شلیک شده است و بررسی‌ها حاکی از آن است که این گلوله ۵.۵۶ میلی متری بوده که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی استفاده شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی اما بار دیگر از پذیرفتن مسئولیت تیراندازی به ابوعاقله روزنامه‌نگار شبکه الجزیره امتناع کرد، اگرچه کاملا این موضوع را رد نکرد.
در هفته‌های اخیر، تشکیلات خودگردان فلسطین و شبکه ماهواره‌ای الجزیره اعلام کردند که نسخه‌هایی از تحقیقات انجام شده توسط دادستانی عمومی فلسطین در مورد کشته شدن ابوعاقله در جنین به دادگاه کیفری بین‌المللی ارسال شده است.
براساس این تحقیقات ارتش اسرائیل عمداً به ابوعاقله شلیک کرد تا او را بکشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x