بندر چارک هرمزگان باز هم لرزید

به گزارش بامداد پنجشنبه نخ نیوز به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۰ عرض شمالی و ۵۴.۴۰ طول شرقی ثبت شده است.

همچنین ساعت ۴ و ۵۳ دقیقه و ۲ ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) هم زلزله ای به بزرگی ۴.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و در عمق ۸ کیلومتری زمین بندر چارک در استان هرمزگان را لرزانده بود.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه‌ها گزارشی منتشر نشده است.

به گزارش نخ نیوز، بخش چارک بندرلنگه و جناح بستک روز چهارشنبه شاهد وقوع حدود ۲۰ زمین لرزه در مقیاس‌های مختلف که موجب وحشت و نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله کیش و جنوب استان فارس شد.

شدیدترین این زلزله ها به قدرت ۵.۲ ریشتر در بازه زمانی ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه در مناطق چارک بندرلنگه و جناح بستک روز چهارشنبه به وقوع پیوست.

زلزله‌های پیاپی که در کمتر از ۱۲دقیقه روی داد، سبب نگرانی مردم ساکن در مناطق پیرامونی کانون زلزله شد و با وجود هوای گرم خرداد ماه آنها برای حفظ جان خود از خانه‌ها و ساختمان‌ها خارج شدند و مسوولان استان اعلام کردند این زلزله‌ها تاکنون خسارتی نداشته است.

البته باید گفت وقوع زمین لرزه در استان از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شد؛ عصر سه‌شنبه ابتدا حوالی فین هرمزگان با زلزله ۳.۶ ریشتری لرزید و چند دقیقه بعد زلزله ۴.۴ ریشتری در بندر چارک روی داد.

هرچند عمده این زلزله‌ها در اعماق ۹ تا ۱۶ کیلومتر زمین رخ داده و با توجه به نزدیکی به دریا در آب به وقوع پیوسته اما زلزله به تنهایی وحشت و نگرانی بواسطه خسارت های جبران ناپذیر برای مردم دارد و وقتی زلزله رخ می دهد مثل همین زلزله اخیر مردم بیشتر نگران تداوم آن می شوند.

اکنون بیشتر مردم چارک جرات رفتن به داخل خانه های خود را ندارند زیرا احساس می کنند با توجه به زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگتر در پیش باشد از همین رو به بوستان ها و محیط های خارج از شهر و بناها روی آوردند.

بندرچارک شهری از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا