۳۶ روستای استان‌سمنان تا پایان امسال به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، سید یاسر حسن پور روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل بیان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان موظف به توسعه خدمات ارتباطی در بخش های خدمات صوتی ثابت و سیار و نیز توسعه شبکه پهنای باند به عنوان الزام اساسی توسعه است و شرکت های خصوصی مانند شاتل، ایرانسل و مخابرات پس از دریافت مجوز از وزارت ارتباطات خدمات لازم ارتباطی و فناوری را در شهرها و روستاها ارائه می دهند.

وی با اشاره به رشد ۳۳ درصدی سایت های ارتباطی در سال ۱۴۰۰  افزود: از ۳۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان، ۲۷۱ روستا دارای اینترنت ثابت و سیار هستند و ۳۶ روستای فاقد اینترنت با تامین اعتبار ۹۵ میلیاردتومان تا پایان امسال مجهز می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: ۵۴۱ روستای استان نیز دارای ارتباط صوتی و هشت روستا فاقد ارتباط هستند، همچنین ۱۳۵ روستای زیر ۲۰ خانوار استان به دلیل مجاورت با سایر روستاها به اینترنت دسترسی دارند.

حسن پور یادآورشد: دسترسی ارتباط صوتی و پهنای باند در تمامی شهرها و جاده های بین شهری و بین بخشی استان سمنان برقرار است و بر اساس قانون وزارت ارتباطات به دلیل هزینه های ایجاد سایت تعهدی در برقراری ایترنت جاده های روستایی ندارد.

وی با اشاره به شمار بالای شکایت های ساکنان روستاها از نبود دسترسی به ارتباط صوتی و اینترنتی در جاده های روستایی اضافه کرد: ایجاد هر سایت ارتباط و فناوری حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد و هزینه های نگهداری این سایت ها نیز قابل توجه است و طبق قانون وزارت ارتباطات موظف به ایجاد پوشش ارتباطی و فناوری در جاده های روستایی نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهارداشت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز ارتباطی و فناوری در پنج محور استان، شهرها و روستاها، توسعه شبکه نوری و فیبر نوری و نیز آماده سازی پارک اقتصاد دیجیتال هزینه شده است.

حسن پور ابرازداشت: ۱۹۰ دفتر پیشخوان شهری و روستایی با ارائه خدمات ۲۹ دستگاه اجرایی در استان سمنان فعال است و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۳۹۶ مدرسه شهری و ۲۰۵ مدرسه روستایی به پهنای باند اینترنت ثابت و سیار مجهز شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: سامانه شکایت مردمی ۱۹۵ آماده دریافت گزارش ها و شکایات مردم از وضعیت ارتباطی و اینترنتی و رسیدگی به آن ها در مدت زمان معین است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا