تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم دوباره اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، یوسف نوری عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی برای تغذیه رایگان دانش آموزی درحال انجام است.

وی، مهاجرت‌ به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش برای آموزش و پرورش نام برد و افزود: به دلیل مهاجرت ها، مدرسه‌ای در روستای «جانوری» جاسک هرمزگان یک دانش آموز دارد، اما برای آن نیز معلم اختصاص داده ایم.

وی توجه به نیروی انسانی را مهم ترین اولویت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: در مناطق دور از مراکز استان ها با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجه هستیم و تغییر سیاست ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است.

وی به استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر در سالجاری و آزادسازی وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم برای جبران کسری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از ۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.

نوری بر استفاده هرچه بیشتر از روحانیون در مدارس تاکید کرد و گفت: اولویت آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی آموزشی برای تدریس در کلاس درس
است.

وی ابراز داشت:  تاکنون ۷۵ هزار میلیارد ریال در سفرهای استانی رییس جمهور به استان‌های مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x