۱۷۷ تن دانه روغنی کلزا از مزارع قصرشیرین برداشت شد

«مراد محمودیان‌فر» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار نخ نیوز افزود: تمام محصول برداشت شده به قیمت هر کیلوگرم بیش از ۱۵ هزار تومان از کشاورزان به صورت خرید تضمینی مستقیم توسط کارخانه نازگل و کمیسیون خرید تعاون روستایی مستقر در شهرستان انجام و برای کارخانه روغن کشی نازگل کرمانشاه خریداری شد.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: از مزایای کشت کلزا و رونق گرفتن آن در شهرستان قصرشیرین نیاز به آبیاری کمتر و قرار گرفتن این محصول در تناوب کشت و بالا بردن کیفیت و حاصلخیزی خاک جهت محصول بعدی و مبارزه فیزیکی با رشد علف‌های هرز است.

محمودیان‌فر تاکید کرد: بالا بردن ضریب خوداتکایی به روغن داخلی و کاهش نیاز و قطع وابستگی به روغن‌های خارجی از مزایای مهم توسعه کشت این محصول است.

دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست و روغن کلزا نیز به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار می‌باشد.

وی همچنین از پایان برداشت گندم در بخش مرزی سومار نفت شهر از توابع شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: تاکنون هشت هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

مطالب مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x