حدود ۲ هزار زائر از استان همدان به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند

به گزارش روز شنبه نخ نیوز از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان، «وحید خادمی» اظهار داشت: مرکز اردویی سپاه استان همدان با استفاده از اتوبوس‌های شهرداری اقدام به اعزام بیش از ۲ هزار زائر به مرقد مطهر امام خمینی(ره) کرد تا عشق و ارادت مردم دیار الوند به بنیانگذار کبیر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارند. 

وی افزود: مردم خداجوی و ولایت مدار استان همدان از چند روز قبل، با سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها و برپایی آیین های مختلف، خود را برای شرکت در سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل آماده کردند. 

خادمی خاطرنشان کرد: صبح امروز(۱۴ خرداد) نیز طبق سنوات گذشته دسته عزاداری از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح با تجمع در کانون بسیج آغاز و به سمت چهار راه خواجه رشید، میدان امام خمینی، خیابان باباطاهر و در نهایت در امامزاده عبدالله تجمع کردند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

خادمی ادامه داد: برپایی غرفه ها و ایستگاه های صلواتی در پایگاه های بسیج و مساجد، برگزاری نشست‌ های بصیری در زمینه سبک و سیره حضرت امام در پایگاه ها، اهدای کمک های مومنانه، برگزاری مسابقه درباره وصیت نامه امام و بازخوانی وصیت نامه امام و تولید محتوا در زمینه فضای مجازی از جمله برنامه های این ایام است.

وی اظهار داشت: فضاسازی شهر و مساجد به مناسبت دهه کرامت و ارتحال امام از دیگر برنامه‌های این ایام است.

خادمی گفت: چهاردهم خرداد سالروز وصال عاشق بی قرار به معبودش و روز وداع ملتی با مقتدای خویش و آزادمردی بی مانند در جهان معاصر است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادیخواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار داشت: امروز به فضل الهی، انقلاب اسلامی ، این یادگار ماندگار امام راحل (ره) با رهبری داهیانه خلف صالحش، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دوران بلوغ خود را سپری کرده و مسیر روشنی را برای ساخت تمدن اسلامی با تکیه بر نیروی عظیم مردمی، در چارچوب علم و ایمان مشخص نموده است.

خادمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ خاطرنشان کرد: بی تردید قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان مبدا و سرآغاز حرکت عظیم و انقلابی ملت ایران است که با نام و یاد حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ، الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش نخ نیوز، ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مناطق شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص این استان و با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x