مسکو مسئولان رسانه‌های آمریکایی در روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسای خبرنامه‌های آمریکایی در مسکو را برای نشست روز دوشنبه به منظور مطلع ساختن آنها درباره اقدامات سختگیرانه در واکنش به محدودیت‌های واشنگتن علیه رسانه‌های روسیه احضار کرده است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر فعالیت رسانه‌های روسی شامل اپراتورها و خبرنگاران در داخل ایالات متحده عادی سازی نشود، اقدامات سختگیرانه‌تری علیه رسانه‌های آمریکایی فعال در روسیه انجام می‌گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: به همین منظور روز دوشنبه ششم ژوئن، روسای دفاتر تمامی رسانه‌های آمریکایی در مسکو به مرکز مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه دعوت خواهند شد تا عواقب رویکرد خصمانه دولتشان در حوزه رسانه‌ای برای آنها توضیح داده شود. ما این مساله را پیگیری می‌کنیم.
مسکو، کشورهای غربی را به اعمال محدودیت‌های ناعادلانه علیه رسانه‌های روس از جمله ممنوعیت علیه برخی از خبرنامه‌های مورد حمایت دولت روسیه متهم کرده است. قانونگذاران ماه گذشته میلادی لایحه‌ای را تصویب کردند که به دادستان‌ها اختیار می‌دهد در صورتیکه یک کشور غربی با رسانه‌های روسی “غیردوستانه” رفتار کند، دفاتر رسانه‌های خارجی در مسکو را تعطیل کنند.
واشنگتن تحریم‌هایی را علیه برخی از ایستگاه‌های تلویزیونی دولتی روسیه وضع کرده و می‌گوید این شبکه‌های تلویزیونی با هدف تقویت جنگ روسیه در اوکراین به اشاعه اطلاعات نادرست می‌پردازند.
یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی در مورد احضار رسانه‌های آمریکایی در مسکو، گفت که ایالات متحده از دسترسی روس‌ها به رسانه‌ها و اینترنت که توسط دولتشان در معرض سانسور قرار می‌گیرند، حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: کرملین در حمله‌ای تمام عیار علیه آزادی رسانه‌ای، دسترسی به اطلاعات و حقیقت دست دارد.
روسیه از زمان حمله به اوکراین در ماه فوریه ۲۰۲۲، پوشش رسانه‌ای درگیری در این کشور را محدود کرده و برای روزنامه‌نگارانی که عمدا اخبار “جعلی” را درباره این حمله منتشر می‌کنند، مجازات ۱۵ سال زندان در نظر گرفته است.
این قانون برخی از رسانه‌های غربی را مجبور کرده تا خبرنگاران خود را از روسیه خارج کنند. سایر سازمان‌های رسانه‌ای غربی از جمله رویترز در این کشور مانده‌اند و به انتشار گزارش‌های خود ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا