برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در کویت

سی وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) در سفارت ایران در کویت با حضور تعدادی از علمای اعلام و ائمه جمعه و جماعات مساجد و شخصیت های اجتماعی و فرهنگی، نمایندگان پارلمان و اعضای شورای شهرکویت و جمع کثیری از ایرانیان مقیم آن کشور و همچنین علاقه مندان امام راحل برگزار شد.

به گزارش نخ نیوز، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین «حسین المعتوق» دبیر کل ائتلاف ملی اسلامی کویت طی سخنانی  گفت: امام خمینی (ره ) نهضت خود را به عنوان یک وظیفه دینی و الهی آغاز کرد و با اندیشه برپایی نهضت اسلامی، نجات ایران و اعتلای جمهوری اسلامی را رقم زد.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های علمی، معنوی و ساده زیستی امام راحل افزود: امام خمینی (ره ) تبلور عبادت و بندگی خدا بود و به همین خاطر توانست اهداف الهی خود را عملی سازد.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره ) در حال حاضر در سراسر جهان حضور دارد و هر روز که می گذرد اندیشه تابناک وی ظهور و بروز بیشتری می یابد و طرفداران جدیدی پیدا می کند..
 سفیر ایران در کویت نیز در این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت امام، از وی به عنوان رجل قرن، بزرگ مرد تاریخ، فیلسوفی برجسته، فقیهی آگاه به زمان، اندیشمندی خداباور و اسلام شناسی سیاستمدار و عالمی با عمل یاد کرد و ساده زیستی، خداباوری، مردم مداری و دین باوری و آینده نگری را از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره ) برشمرد.
محمد ایرانی، امام خمینی را احیاگر دین نامید و گفت: راهی که امام برای مسلمانان گشود پس از گذشت ۳۳سال از وفاتش نه تنها کم فروغ نشده بلکه انوار هدایتگر آن بخشهای مختلفی از جوامع دیگر در اقصی نقاط جهان و بخشهایی از آفریقا را در برگرفته است.

 سفیر ایران اظهار کرد: مسئولیت امروز ما تبیین ویژگی ها و معرفی عمقی امام به نسل جدید و نه سطحی است تا این شخصیت ماندگار بماند. این ویژگی ها در سه بعد خلاصه می شود: ابعاد شخصیتی و رفتاری امام – سبک زندگی امام و اندیشه های امام است.
وی گفت: نسل نوجوان وجوان باید بداند که امام شخصیتی جامع الاطراف بود و در درجه اول یک عالم بود و فقیه ومعلم اخلاق وفلسفه وعرفان و درعین حال یک تئوریسین واستراتژیست بود که طرح حکومت داری دارد، ایشان یک رجل سیاسی و اهل مبارزه و آزادیخواه بود.
ایرانی افزود: این نسل باید بداند که ایشان یک منظومه بود که در آن هم اعتقادات وهم اخلاقیات و هم توجه به خواسته های مردم بویژه قشر ضعیف وهم شجاعت ونترسیدن از دشمن میگنجد.
بنا بر اعلام سفارت ایران در کویت، در این مراسم چند تن از شاعران و ادیبان ایرانی و عرب سروده هایی در رثای امام فقید قرائت کردند که با تحسین حضار مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا