طرح هوشمندسازی فرآیندهای قضایی برنامه اولویت‌دار دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرنگار ایرنا،« حسن بابایی » روز چهارشنبه در نشست تخصصی با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضا به تمامی واحدهای استانی ابلاغ شده و دوران تحول در قوه قضاییه چندین شاخص دارد که یکی از آنها در سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرآیندها است که باعث کاهش فساد اداری، تسریع در امور و صحت انجام داه‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول و تعالی هوشمندسازی فرآیندها، میزان مراجعات مردم را به ادارات قضایی به حداقل می‌رساند که این مهم ضمن احترام به حقوق و وقت مردم، سرعت رسیدگی به امور را شتاب می‌دهد. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهار داشت: الکترونیکی کردن اسناد نیز هدفگذاری شده و با انجام این مهم ، سند در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و به واسطه بارگذاری در سامانه از جعل، صدور المثنی و استعلامات جلوگیری می‌شود و با کاهش خطای انسانی، منجر به افزایش رضایت مردم می‌شود. 

بابایی بیان کرد: فرآیند الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای ثبت شرکت‌ها، اصلاح روش‌ها و اصلاح برنامه‌های نرم افزاری از سیاست‌های سند تحول است و همچنین بحث بازداشت و رفع بازداشت مرتبط به حوزه اسناد به مقامات قضایی تفویض می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آن را سر لوحه امور خود قرار دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده و ۴۰ هزار هکتار نیز اختلافاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که با رفع موانع، اسناد این اراضی نیز در استان مرکزی صادر می شود.

«حمید شایان‌مهر » افزود: تثبیت و صدور ۹۹ درصد اراضی ملی استان، مختومه کردن تعداد ۲۹ هزار و ۶۱۸ فقره پرونده اجرایی در شعبات اجرایی اسناد رسمی، الکترونیکی کردن فرآیند با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، پاسخ الکترونیکی به بیش از ۹۹ درصد استعلامات دفاتر و مراجع قضایی الکترونیک و مستمر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، طلاق و آرشیو الکترونیک بیش از ۴۴۰ هزار پرونده ثبتی در واحدهای ثبتی استان از جمله اقدامات این سازمان در ۲ سال اخیر بوده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های اسکن شده در ناحیه یک و ۲ اراک ۱۲۵ هزار و ۲۶۵ فقره و تعداد برگه‌های اسکن شده ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۸۰ برگ است.

شایان مهر اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پنج هزار و ۹۴۹ فقره سند برای دستگاه‌های دولتی صادر شده است. 

غباررویی مزارشهدا باحضوراعضای شورایی قضایی،دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، بازدید از واحدهای ثبتی منطقه یک و دو شهرستان اراک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان،نشست با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی، جلسه شورای قضایی بامحور(حفظ حقوق بیت المال)استان، شرکت در نشست بانخبگان وکارکنان ثبت اسناد و املاک استان ، دیداربا اعضای کانون سردفتران، دفتریاران و سردفتران ازدواج و طلاق استان، حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین از جمله برنامه‌های سفره یک روزه معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان مرکزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا