استقرار شدید نظامیان صهیونیست در قدس پیش از آغاز تظاهرات “پرچم”/حماس: همه گزینه‌ها روی میز است

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که همزمان با تدارکات برای برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به “رقص پرچم” توسط یهودیان تندرو طی امروز یکشنبه، ارتش اسرائیل استقرار تعداد زیادی از سربازان خود را در منطقه باب العمود در قدس اشغالی آغاز کرده است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از الجزیره، قرار است حدود ۳۰۰۰ سرباز اسرائیلی پیش از راهپیمایی که قرار است ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی(۱۳:۰۰ GMT) آغاز شود، در قدس مستقر شوند.
در همین حال، روزنامه “تایم آو اسرائیل” گزارش داد که انتظار می‌رود پلیس اسرائیل به ایتمار بن گویر، چهره راست افراطی، اجازه دهد در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر راهپیمایی پرچم‌ها در قدس، از مسجد الاقصی بازدید کند.
روزنامه هاآرتص به نقل از منابعی در پلیس گزارش داد بازدید احتمالی بن گویر از الاقصی می تواند به تشدید قابل توجهی در وضعیت امنیتی منجر شود.
در گزارش این روزنامه آمده است که مقامات آژانس‌های امنیتی، از جمله شین بت اعتراضی به سفر بن گویر به الاقصی ندارند.
“راهپیمایی رقص پرچم‌ها” تهدیدی برای تشدید تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است. رژیم صهیونیستی این مراسم را در روز موسوم به «روز قدس» برای بزرگداشت “یکپارچگی این شهر ” پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ جشن می‌گیرد.
از سوی دیگر جنبش حماس نسبت به برگزاری راهپیمایی از مسجد الاقصی هشدار داد و گفت که از “همه امکانات” برای مقابله با آن استفاده خواهد کرد.
این جنبش تاکید کرد، همه گزینه‌ها را روی میز می‌گذارد و برای همه احتمالات ناشی از “راهپیمایی پرچم ها” آماده است.
انتظار می‌رود تظاهرکنندگان اسرائیلی قبل از رسیدن به دیوار البراق، از دروازه عامود که به شدت مورد استفاده فلسطینی‌ها است، وارد شهر قدیمی شوند.
در آستانه راهپیمایی، حماس از فلسطینی‌ها خواست تا برای خنثی کردن نقشه‌های اشغالگران در الاقصی تجمع کنند.
تور ونسسلند، فرستاده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه جمعه از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند تا از درگیری خشونت‌آمیز دیگری که فقط جان افراد بیشتری را می‌گیرد، اجتناب کنند.
وی گفت: پیام جامعه بین المللی برای جلوگیری از چنین تشدید تنش روشن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا