بزرگ‌ترین هک دنیای کریپتو در بازی اکسی اینفینیتی!

هکرها با حمله به شبکه‌ رونین بازی کریپتویی بسیار محبوب اکسی اینفینیتی موفق شدند حجم زیادی از USDC و اتریوم به ارزش ۶۳۵ میلیون دلار به جیب بزنند.

هکرها پس از حمله به شبکه‌ رونین (Ronin) که از معروف‌ترین بازی کریپتویی این‌روزها به نام اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) پشتیبانی می‌کند، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به جیب زدند. شبکه رونین به‌عنوان پُلی بین این بازی کریپتویی و بلاک‌چین اتریوم عمل می‌کند و اساساً برای انتقال رمزارزها به داخل و خارج از بازی استفاده می‌شود.

شبکه رونین که توسط استودیو خصوصی اسکای میویس (Sky Mavis)، مالک بازی اکسی اینفینیتی، توسعه یافته است، روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در پست وبلاگی خبر این حمله سایبری را اعلام کرد که درواقع شش روز قبل اتفاق افتاده بود.

طبق اعلام این پست، هکرها موفق شدند در جریان این حمله به ۱۷۳۹۰۰ اتر و ۲۵٫۵ میلیون استیبل‌کوین USDC به ارزش ۶۳۵ میلیون دلار دست پیدا کنند که بزرگ‌ترین هک دنیای کریپتویی تاکنون به‌شمار می‌آید.

اکسی اینفینیتی بر‌ پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده و در آن، بازیکنان می‌توانند هیولاهای کوچکی به نام اکسی‌ (Axies) را بخرند یا آن‌ها را پرورش دهند. اکسی‌ها در قالب توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) فروخته می‌‌شوند و گیمرها در ازای بردن رقابت‌های کارتونی درون بازی، توکن‌های SLP را دریافت می‌کنند. این توکن‌ها را می‌توان در صرافی‌ها به پول نقد تبدیل کرد.

جف زرلین، هم‌بنیان‌گذار اکسی اینفینیتی درحالی‌که این حمله را «یکی از بزرگ‌ترین هک‌ها در تاریخ» نامید، تأکید کرد که همچنان به توسعه‌ی دنیای این بازی ادامه خواهد داد و اضافه کرد: «ما به آینده‌ای که اینترنت در آن باز و متعلق به کاربران باشد، اعتقاد داریم.»

حمله به شبکه اکسی اینفینیتی در حالی بزرگ‌ترین هک دنیای ارز دیجیتال نامیده می‌شود که سال گذشته، هکر ناشناسی تقریباً معادل ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از شبکه مالی غیر متمرکز پالی (Poly)، به سرقت برد که آن زمان بزرگ‌ترین سرقت کریپتویی در تاریخ به حساب می‌آمد. البته هکر بعداً تمام رمزارزهای سرقت‌شده را برگرداند.

درحال‌حاضر، پلتفرم اکسی اینفینیتی تمام فعالیت‌هایی را که در بستر شبکه رونین به کاربران امکان تبدیل دارایی‌های دیجیتال و انتقال رمزارزها بین بلاک‌چین اتریوم و رونین را می‌داد، متوقف کرده است. کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را در شبکه رونین نگه‌داری می‌کنند تا‌ اطلاع ثانوی قادر به انجام تراکنش نیستند.

هکرها حمله به شبکه رونین را از روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) با دستیابی به کلیدهای خصوصی که برای اعتبارسنجی تراکنش‌های این شبکه به کار می‌رفت، شروع کردند و به کمک این کلید‌ها توانستند برداشت‌های جعلی انجام دهند. این برداشت‌ها مدتی به‌طور مخفیانه ادامه پیدا کرد تا اینکه یکی از کاربرها که موفق به برداشت رمزارزهای خود نشده بود، مشکل را گزارش کرد.

شبکه رونین برای اطمینان خاطر دادن به کاربران اکسی اینفینیتی در توییتر نوشت:

ما با مقامات مجری قانون، رمزنگاران متخصص و سرمایه‌گذاران خود در حال همکاری هستیم تا از بازگشت تمام وجوه به‌سرقت‌رفته اطمینان حاصل کنیم.

ارزش توکن‌های رونین اکسی اینفینیتی بعد از این سرقت ۲۰ درصد کاهش داشته است، هرچند بسیاری از کاربران معتقدند این رقم بزرگی در دنیای ناپایدار NFTها و رمزارزها نیست. شبکه رونین به تمام کاربران خود قول داده که تمام تلاشش را خواهد کرد تا سرمایه‌های هیچ‌یک از آن‌ها از بین نرود. بیشتر وجوه سرقت‌شده درحال‌حاضر در والت هکر قرار دارند.

نمودار قیمتی توکن رونین
نمودار قیمتی توکن رونین

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x