تداوم نقض آتش‌بس توسط سعودی‌ها در یمن

به گزارش نخ نیوز، شبکه خبری المسیره دوشنبه شب به نقل از اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس اعلام کرد؛ این نقض همچنین شامل پرواز هواپیماهای جنگی و جاسوسی بوده است.

بر اساس این گزارش، این نقض در مناطقی شامل “حیس” و “الحیلیه” بیشتر مشهود بوده است.

المسیره به دیگر مناطقی که در این بمباران‌ها هدف قرار گرفته و موارد دیگر نقض آتش‌بس در یمن اشاره‌ای نکرده است.

نقض آتش‌بس، پس از آن روی می دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به این نقض مکرر آتش بس، دست به حملات پهپادی و موشکی بسیار دقیق به خاک عربستان زدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد شنبه گذشته و در پاسخ به نقض مکرر آتش‌بس و محاصره یمن، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض را با موشک هدف قرار دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این اقدامات گفت که در حملات نیروهای یمنی، پالایشگاه‌های «رأس تنوره» و «رابغ» هدف چند پهپاد قرار گرفت.

جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفتند.

این حملات در هشتمین سالگرد حمله عربستان به همراه امارات به یمن صورت می‌گیرد که پیامدی جز صرف هزینه‌های هنگفت و شکست در میدان‌های جنگ برایشان به همراه نداشته است.

 عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x