انصارالله آتش بس سه روزه اعلام کرد/شروط صنعا برای آتش بس نهایی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام آتش بس یک جانبه از سوی انصارالله برای توقف
تمامی عملیات های نظامی این گروه علیه عربستان گفت، این آتش بس سه روزه می تواند در صورت پذیرش شروط این گروه از سوی ریاض به آتش بسی نهایی تبدیل شود.
به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی المسیره یمن، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت در این کشور تعلیق سه روزه حملات موشکی و پهپادی و تمامی اقدامات نظامی زمینی، دریایی و هوایی علیه عربستان را اعلام کرد.

او ضمن تقدیر از مقاومت مردم یمن در برابر حملات عربستان و آمریکا اظهار کرد: هشتمین سال این جنگ را با فراخوانی صادقانه به اقداماتی اعتماد ساز و حرکت همه از چارچوب گفتار به عمل آغاز می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد: در صورتی که عربستان به لغو محاصره و توقف حملات هوایی علیه یمن پایبند مانده، تمامی نیروهای خارجی را از خاک و آب‌های یمن خارج کرده و حمایت از شبه‌نظامیان داخلی در یمن را متوقف کند، صنعا آماده است این اعلام را به یک تعهد نهایی و ثابت تبدیل کند.

همچنین او گفت: تعلیق عملیات‌های هجومی شامل جبهه مارب نیز می شود ما آنچه در ابتکارعمل رهبر انقلاب در خصوص مارب آمده را تکرار می کنیم و منتظر پاسخ مثبت می‌مانیم.

المشاط بار دیگر آمادگی کامل یمن برای آزادسازی تمامی اسرای ائتلاف از جمله برادر عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) و شبه نظامیان  بومی و اتباع خارجی اسیر شده در مقابل آزادی کامل تمامی اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را اعلام کرد و از فرستاده سازمان ملل نیز خواست اقدامات لازم را در پیش گرفته و تصویب یکباره و یا مرحله‌ای بیانیه‌ها و توافقنامه‌های اجرایی را سهولت بخشد.

این مسؤول یمنی در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز ملی مقاومت یمن اظهار کرد: افتخار داریم در روز ملی مقاومت هفت سال جهاد، صبر و ثبات را اعلام کنیم، کشور ما با جنگ ظالمانه‌ای روبه رو شد و هنوز نیز هست که خوی وحشی متجاوز و پافشاری آن بر ارتکاب جنایات برنامه‌ریزی شده با هدف تسلیم کردن مردم یمن را نشان داد. ما به عنوان یک کشور و ملت تنها دو گزینه داشتیم و گزینه سومی برای ما وجود نداشت یا مقاومت کنیم و عزت یمن را حفظ کنیم و یا اینکه تسلیم شویم و رنج و مشکلات بیشتری را متحمل شویم.

المشاط افزود: در طول سال‌های مقاومت متوجه شدیم که ما و مردم‌مان با یک دشمن کینه‌توز مواجه هستیم که تمامی ابعاد زندگی آنها را هدف قرار داده است و تصمیم گیری برای مقابله با این دشمن با توجه به واقعیات موجود یکی از نمونه‌های شجاعت برخاسته از ایمان، اصالت و وجدان زنده ملت ما بود.

او خطاب به مردم یمن گفت: به لطف خدا و یاری او همانند کوه‌های راسخ مقاومت کردید و مرگ را انتخاب کردید. شما امروز در آستانه هشتمین سال مقاومت قرار دارید و در ساحل پیروزی با اراده‌های پولادین و عزمی راسخ قدم می‌زنید، مقاومت شما در طول این شرایط استراتژیک دستاوردهای بسیار با ارزش داشته و شما را از مشکلات بیشتر حفظ کرده و شما ارتش بزرگ، با تجربه و توانایی برای حفظ دستاوردها و تحقق دست پیروزی‌های بزرگ دیگر ایجاد کردید، شما با مقاومت‌تان تمامی سقف‌های زمانی جنگ را در هم شکستید و ائتلاف متجاوز را در وضعیت آسیب‌پذیری قرار دادید.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت: طرف خارجی دیگر نمی‌تواند مردم ما را تحت هر عنوان جذاب و ادعای دروغینی فریب دهد و دیگر نمی‌تواند برای یمنی‌ها رویکرد خود درباره رهبری، مدیریت و حاکمیت را تعیین کند،  ما از جنگ خرسند نیستیم بلکه مقاومت‌مان را جشن می‌گیریم و دستاوردهای مربوط به مقاومت ما امروز شاهدی زنده برای توجه حقیقی خداوند، خردورزی رهبر انقلاب، عظمت و بزرگی ملت ما و شجاعت نیروهای مان است.

او افزود: امروز افتخار می‌کنیم که با مسئولیت اخلاقی با دشمن مقابله کردیم، به اسرا احترام گذاشتیم،  زخمی‌ها را درمان کردیم و افرادی را که به کشور بازگشتند، بخشیدیم و به آتش جنگ نیفزودیم، دشمنان تمامی ارزش‌ها را نادیده گرفته و در ریختن خون کودکان تا سالخوردگان زیاده روی کردند. مقاومت و فداکاری‌های انجام شده دراین جنگ متعلق به تمامی ملت و امانتی برگردان همه یمنی‌ها است.

المشاط در ادامه نسبت به عواقب هرگونه تعرض به این مقاومت هشدار داد و با تاکید بر تمایل خود به برقراری صلح، از دشمنان در ائتلاف متجاوز و جامعه بین‌الملل خواست صلح را یک مساله مقدس بدانند و از ادعاهای دروغین در این زمینه دوری کنند.

همچنین او از ائتلاف متجاوز خواست تمامی اقداماتی را که مانع صلح هستند، متوقف کند.

این مسؤول یمنی محاصره و مصادره کشتی‌های سوخت و محروم کردن مردم یمن از اولین حقوق انسانی‌شان را اقداماتی در تضاد با الزامات برقراری صلح و اعتمادسازی دانست و گفت: این محاصره دلیل مستقیم طولانی شدن جنگ و مانعی برای برقراری صلح است.

المشاط در پایان تاکید کرد: هشتمین سال این مقاومت مردمی همراه با شگفتی‌ها، تحولات و اقدامات پدافندی ویژه‌ای خواهد بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x