رسانه آمریکایی: امارات سفر بشار اسد را به آمریکا اطلاع نداده بود

به گزارش نخ نیوز و به نقل از ایرنا، این سفر بشار اسد که اولین دیدار او از یک کشور عربی پس از یازده سال از آغاز جنگ‌های داخلی این کشور محسوب می‌شود، تنش‌ها در روابط میان امارات و آمریکا را افزایش داد.

این دو مقام آمریکایی گفتند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از گزارش رسانه‌ها در خصوص این دیدار اطلاع یافت. 

آن‌ها همچنین افزودند که مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از شنیدن این اخبار شوکه شدند. 

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته از سفر بشار اسد به امارات پس از گذشت ۱۱ سال از شروع جنگ داخلی سوریه، ابراز ناامیدی کرد. 

“ند پرایس” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر اسد به امارات، گفت که واشنگتن عمیقاً از مشروعیت بخشیدن به بشار اسد نا امید و نگران است. 

رئیس جمهور سوریه روز جمعه گذشته در سفری رسمی و پس از مدت‌ها قطع روابط کشورش با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وارد امارات متحده عربی شد و با شماری از مقامات این کشور دیدار کرد. 

محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس امارات و نخست وزیر و حاکم دبی در دیدار با اسد ضمن آرزوی امنیت و صلح برای سوریه و مردم آن، ابراز امیدواری کرد که ثبات و شکوفایی بر تمام منطقه گسترش یابد. 

در دیدار اسد و بن راشد روابط میان دو کشور و افق گسترش همکاری‌های دو جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی، سرمایه گذاری و بازرگانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسد همچنین در این سفر با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت وگو کرد. بن زاید در این دیدار تاکید کرد که سوریه، رکن اساسی از ارکان امنیت کشورهای عربی است و ابوظبی مشتاق است همکاری خود با دمشق را برای تحقق آرزوی ملت سوریه به سوی ثبات و توسعه، گسترش دهد. 

دیدار اسد از امارات چند ماه پس از سفر آبان ماه امسال عبدالله بن زاید وزیر امورخارجه امارات به دمشق صورت می‌گیرد. 

عبدالله بن زاید در آن زمان ضمن سفر به دمشق و دیدار با اسد، در حاشیه این دیدار دعوتنامه “محمد بن زاید” ولیعهد ابوظبی از اسد برای سفر به امارات را تقدیم وی کرد. 

در اکتبر گذشته بود که رسانه‌های اماراتی گزارش دادند “محمد بن زاید” ولیعهد ابوظبی و اسد در یک تماس تلفنی رویدادهای منطقه را بررسی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا