اپل به اجبار ۶۴ گیگابایت حافظه در استودیو دیسپلی قرار داده است

توسعه‌دهنده‌ای می‌گوید استودیو دیسپلی اپل دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. یک فرضیه ادعا می‌کند که اپل احتمالاً «مجبور شده است» این مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی را در مانیتور استفاده کند.

یکی از توسعه‌دهندگان اپل متوجه شده مانیتور میان‌رده‌ی استودیو دیسپلی (Apple Studio Display) دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن‌برد است، اما صرفاً دو گیگابایت از آن را به‌صورت پیش‌فرض اشغال می‌کند.

براساس گزارش اپل اینسایدر، ظاهراً مانیتور برای به‌روزرسانی فرم‌ور به مقداری حافظه‌ی آزاد نیاز دارد و آن‌طور که به نظر می‌رسد در حال حاضر ۶۲ گیگابایت باقی‌مانده از ظرفیت داخلی مانیتور، بلااستفاده است. اپل در مشخصات فنی رسمی استودیو دیسپلی به حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه اشاره نکرده است.

بهره‌مندی استودیو دیسپلی از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شاید در نگاه اول چندان برای‌مان تعجب‌برانگیز نباشد،‌ خصوصا با دانستن این حقیقت که مانیتور جدید اپل از تراشه‌ی A13 Bionic استفاده می‌کند.

A13 Bionic نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به همراه گوشی آیفون ۱۱ معرفی شد و سپس شاهد وارد شدن آن به نسل دوم آیفون SE و نسل نهم آیپد بودیم. هیچ‌یک از این دستگاه‌ها مجهز به کانفیگی با ظرفیت کمتر از ۶۴ گیگابایت نبوده‌اند و این احتمالاً یعنی مقدار کمتری از حافظه‌ی NAND با کنترلر حافظه‌ی تراشه‌ی A13 سازگاری ندارد و اپل مجبور شده است در استودیو دیسپلی ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قرار دهد.

مفهوم مزیت مقیاس نیز ممکن است در این امر دخیل باشد. با این توضیح که احتمالاً استفاده از ظرفیت کمتر از ۶۴ گیگابایت به همراه A13، در نهایت هزینه‌ی بیشتری روی دست اپل می‌گذارد.

یافته‌ی جدید بدین معنی است که مانیتور استودیو دیسپلی دقیقاً دارای همان تراشه‌ی ۲٫۶۵ گیگاهرتزی A13 Bionic، همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با پشتیبانی از Center Stage و همان حداقل ظرفیت ۶۴ گیگابایتی نسل نهم آیپد است. بدین ترتیب مشخص شده است که استودیو دیسپلی مشخصات فنی بهتری نسبت‌به نسل دوم اپل تی وی ۴K دارد که از تراشه‌ی A12 Bionic و حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کرد.

هفته‌ی گذشته مشخص شد که استودیو دیسپلی اپل از نسخه‌ی کامل iOS 15.4 استفاده می‌کند و بیلدنامبر استفاده‌شده در این مانیتور دقیقاً همان بیلدنامبر سیستم‌عامل آیفون و آیپد است. این یعنی اپل با انتشار نسخه‌های جدید iOS می‌تواند قابلیت‌های اضافه‌ای را به استودیو دیسپلی بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا