کشف ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مرزبانی

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، سردار احمدعلی گودرزی عصر دوشنبه در بازدید از مرز زمینی آستارا گفت: نیروهای مرزبانی در زمینه حفظ حقوق بیت المال و برای تقویت پایه های تولید ملی با قاچاق کالا مبارزه بی امان می کنند و پایش شبانه روزی مرز از لحاظ تصویری، زمینی، هوایی و بصورت هوشمند تقویت شده است.

وی افزود: کشور ایران ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و در پی تاکیدات رئیس جمهور در زمینه آزادسازی سواحل در حوزه دریابانی با هماهنگی مقام قضایی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از استانداران و فرمانداران انتظار داریم در زمینه تقویت و انسداد مرز در قالب کارگروه ویژه مرز همت کنند و در همین راستا دوربین هایی روی البسه مرزبانان با هدف نظارت و کنترل دقیق مرز و ارزیابی صحت عمل همکاران مرزبانی نصب شده است.

سردار گودرزی گفت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و پیش بینی ورود گردشگران به گیلان، امکانات امداد و نجات دریابانی به اندازه کافی تامین شده است و آمادگی در نیروها برای برقراری امنیت در ساحل و دریا وجود دارد و اواخر سال گذشته هم تعدادی خودروهای عملیاتی و همچنین تعدادی شناور به استانهای ساحلی اختصاص یافت.

فرمانده مرزبانی افزود: ارتباط و هماهنگی خوبی در حوزه معاهدات مرزی و تسهیل در تردد خودروها بین مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان شکل گرفته است و از رودخانه آستاراچای هم مرزنشینان استفاده می کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا