برخورد کارشناسان دامپزشکی دزفول با ۳ متخلف بهداشتی

محسن ورجاوند پنجشنبه شب افزود: در ادامه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی پنج لاشه کشتار شده غیرمجاز در جاده ها توسط سه نفر متخلف کشف و ضبط شد و کارشناسان دامپزشکی لاشه ها را غیرقابل مصرف و بیمار تشخیص دادند.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفان به دادستانی ارجاع شده گفت: در روزهای تعطیل و نوبت‌ های صبح و عصر کارشناسان دامپزشکی کشیک ها و بازدیدهای بهداشتی را ادامه می دهند و نسبت به کشتارهای غیرمجاز و خارج از کشتارگاه برخورد می کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه این کشتارها بدون نظارت بهداشتی و شرعی انجام می شود و اکثر دام ها بیمار و غیرقابل مصرف هستند با متخلفان برخورد و لاشه ها ضبط می شود.

رییس اداره دامپزشکی دزفول از مردم خواست از لاشه هایی که به صورت غیرمجاز در کنار جاده ها کشتار می شوند و به صورت کاملا غیربهداشتی به فروش می رسند خریداری نکنند و در صورت مشاهده به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد لازم انجام شود.

وی گفت: نظارت های بهداشتی دامپزشکی در طرح تشدید تا ۱۶ اردیبهشت ماه آینده  ادامه دارد و کارشناسان بهداشتی در نوبت های صبح وعصر بازرسی های خود را ادامه خواهند داد.

طبق گفته رئیس اداره دامپزشکی دزفول، پیش از این نیز ۶ پرونده قضایی کشتار دام در جاده در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا