مسئولان در سفرهای استانی از گلستان تا خوزستان

در دومین هفته اسفندماه (۷ -۱۳ اسفند) با فروکش کردن نسبی تب شیوع کرونا در کشور، مسوولان  و مقامات  دور دیگری از سفرهای استانی را با اراده ای استوارتر پی گرفتند و استان های مختلفی همچون آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، اصفهان مازندران، بوشهر،  کردستان، البرز، و قزوین مقصد این سفرها بود. 

در پایان هفته نیز گلستان شانزدهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت را میزبانی کرد که مصوبات امیدبخش برای سرعت بخشیدن به جریان توسعه پایدار و رفع مشکلات و مطالبات قدیمی مردم استان از دستاوردهای آن بود. 

هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان ، ۱۵ مقصد قبلی سفرهای استانی آیت الله رییسی بودند.

رییس جمهور در گلستان/ تاکید بر آبگیری خلیج گرگان 

آیت الله سیدابراهیم رییسی برای انجام شانزدهمین سفر استانی صبح جمعه از طریق فرودگاه گرگان وارد گلستان شد و پس از چند بازدید و شرکت در تعدادی جلسه این استان را با انجام مصوبات امیدبخش برای سرعت بخشیدن به جریان توسعه پایدار و رفع مشکلات و مطالبات قدیمی ترک کرد.

رییس‌دفتر رییس‌جمهور، معاون امور بانوان و خانواده، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزیران کشور، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آیت‌الله رییسی را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه، کشاورزی، دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و نشست خبری با رسانه های گلستان از جمله برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به اگلستان بود. 

بررسی میدانی مشکلات پهنه آبی خلیج گرگان، آخرین وضعیت طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر، بازدید از پروژه ۱۰ هزار هکتاری سایت میگوی گمیشان و بررسی میدانی آخرین اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اقتصادی اینچه‌برون دیگر برنامه های آیت‌الله رییسی در این سفر بود. 

بر اساس یک برنامه تعیین شده، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارای در شهرستان علی آبادکتول، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های رامیان و آزادشهر، حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان های مینودشت و گالیکش، جواد ساداتی نژاد؛ وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان های کردکوی و بندرگز ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گنبدکاووس،  علی اکبرمحرابیان وزیر نیرو نیز در شهرستان های گرگان و آق قلا، حمیدرضا سجادی؛ وزیر ورزش و جوانان در شهرستان‌های مراوه‌تپه و کلاله به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور حضور یافتند و ضمن شرکت در جلسات شورای اداری شهرستان از تعدادی از پروژه ها و طرح های شهرستانی بازدید کردند.

 همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر رییس جمهور در شهرستان های ترکمن و گمیشان حضور یافت. 

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

 برخی از دستاوردهای جانبی سفر رییس جمهور و هیات همراهش به گلستان عبارت است از:

– آیین متمرکز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی استان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستای نصرآباد گرگان آغاز شد

– عملیات اجرایی ساخت مرکز لجستیک ریلی راه‌آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی در اینچه‌برون گلستان آغاز شد. احداث مراکز بار، انبار، سیلو و سوله های بارگیری محصولات غیر نفتی از جمله تاسیسات پیش‌بینی شده برای این مرکز لجستیکی و پشتیبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان است.

آیت الله رییسی در این سفر حل مشکل بیکاری و اشتغال را وعده داد،  تعلل حتی یک روزه در اجرای لایروبی خلیج گرگان را ناپذیرفتنی خواند،  پروژه طبیعت‌گردی آشوراده را یک طرح بسیار ثمر بخش  برای استان دانست، با اقشار مختلف مردم از  جمله  اهالی مرزنشین ترکمن و اهل سنت اینچه بورن و نخبگان استان دیدار کرد و در جمع مدیران گفت:  حل مشکلات گلستان با اقدامات روزمره مدیران میسر نیست بلکه باید با بهبود و اصلاح برخی فرآیندهای موجود در سیستم اداری کشور جلوی بروز آسیب ها و مشکلات گرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی در گلستان/زمینه سازی برای طبیعت‌گردی در آشوراده 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همراهان رییس جمهوری در سفر روز جمعه به گلستان بود .

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

عزت الله ضرغامی پس از پایان بازدید رییس جمهور از جزیره آشوراده گفت: آیت الله رییسی  برای حل موانع اجرای طرح طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر دستورات لازم را صادر کرد.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به‌عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی عازم شهرستان مرزی گنبد کاووس شد و  از موزه بزرگ درحال ساخت، مجموعه بزرگ سوارکاری، بنای تاریخی گنبدقابوس بلندترین گنبد تمام آجری جهان که در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد جهانی (یونسکو) ثبت شده و تصفیه خانه فاضلاب درحال ساخت این شهرستان دیدن و در جلسه شورای اداری گنبد نیز شرکت کرد. .

مهمترین اظهارات ضرغامی در گلستان عبارت است از: 

– اجرای تله کابین علی آباد کتول در خارج از محدوده اصلی عرصه‌های ثبت جهانی شده جنگل‌های هیرکانی بلامانع است.

– تمامی ظرفیت‌های اقامتی رسمی و غیرسمی برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی آماده است .

معاون رییس جمهور در گلستان/تاکید بر اشتغال زنان بی سرپرست

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از همراهان رییس جمهور در سفر به گلستان بود و دیدار با بانوان هنرمند رشته‌های مختلف صنایع دستی استان، بانوان کارآفرین، بازدید از خانه های صنایع دستی، ابریشم و دیدار با خانواده های صاحب چندقلو، بازارچه های سنتی و جلسه با بانوان نخبه و اساتید دانشگاه و نماینده تشکل‌ها از جمله برنامه‌های انسیه خزعلی در این سفر بود. 

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

وی شامگاه روز جمعه  در حاشیه شانزدهمین سفر استانی هیات دولت به گلستان طی بازدید از کارگاه پارچه‌بافی سیده‌ هدی حسینی از هنرمندان و طراحان پارچه و لباس  ابریشم‌باف این استان درباره دغدغه های ابریشم بافان منطقه گفت و گو کرد.

مهمترین اظهارات حزعلی در این سفر عبارت است از: 

– تقویت کارگاه‌های بسته‌بندی برای رونق و توسعه صادرات، باید مبنای فعالیت هنرمندان صنایع دستی گلستان قرار بگیرد.

– اولویت دولت سیزدهم تامین مسکن و اشتغال زنان بی سرپرست و خود سرپرست با تخفیف های خاص تسهیلاتی است.

وزیر جهاد کشاورزی در گلستان/ تاکید بر حمایت از طرح‌های شیلات

وزیر جهاد کشاورزی هم در سفر روز جمعه به گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری در بندرگز بازدید کرد و مسائل و مشکلات فعالان این بخش و روند توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در این بازدید بر حمایت از طرح‌های شیلاتی با هدف رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید گلستان تاکید کرد.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به عنوان نماینده رییس جمهور در کردکوی حضور یافت و ضمن ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای کردکوی و افتتاح طرح شهرک گلخانه ای هفت هکتاری و زهکشی هفت هزار هکتار، در نشست شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کرد. 

وی همچنین در نوکنده، ضمن بازدید از ساحل گردشگری، مجتمع فرهنگی نوکنده و دیدار با یک خانواده شهید ، در نشست با اقشار این شهرستان شرکت کرد.

ساداتی نژاد به عنوان نماینده آیت الله رییسی با مردم بندرگز دیدار و دستور لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

مهمترین اظهارات  ساداتی نژاد عبارت است از: 

– ۲۵ درصد اعتبارات سفر دولت سیزدهم به گلستان معادل ۳۸ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

– دولت با وجود محدودیت در تامین ارز و با دستور رییس جمهور، ماهانه یک میلیارد دلار برای تامین نهاده ها و کالای اساسی اختصاص داده است .

– کمک به کاهش قیمت کالاهای اساسی در دستور کار قرار دارد که در این راستا طرح ارزان‌سازی قیمت کالای اساسی در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر کشور در گلستان/امکان افزایش روستاهای  بدون بیکار با برنامه ریزی 

وزیر کشور هم روز جمعه در بازدید از یکی از روستاهای بدون بیکار محمدآباد گلستان گفت: اعطای تسهیلات و مشوق مالی برای یکپارچگی اراضی زمینه اشتغال‌آفرینی و پایداری اقتصاد روستا می شود.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

احمد وحیدی اظهارداشت:در صورت برنامه ریزی و خلاقیت می توان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف روستا تعداد روستاهای بدون بیکار را افزایش داد.

وحیدی با اشاره به وضعیت نابسامان روستای زیارت گرگان هم  یادآور شد: حل معضل ساخت و ساز در روستای زیارت گرگان کار بسیار مشکلی است زیرا هم به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب رسانده و هم وسعت ساخت و سازها در آن فراوان است.

وزیر ورزش در گلستان/ اهمیت استفاده از ظرفیت ترانزیتی برای توسعه شرق استان 

 وزیر ورزش و جوانان هم  به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به گلستان از فرودگاه تعطیل کلاله در شرق استان گلستان بازدید کرد و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر این ظرفیت ترانزینی برای توسعه شرق استان شد.

سیدحمید سجادی  در ادامه سفر به شرق گلستان به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی از مرکز تکثیر و پرورش اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله دیدن کرد .

وی در این بازدید گفت : شهرستان کلاله از امکانات و توانمندی‌های بالایی در عرصه پرورش اسب و سوارکاری برخوردار است و با تقویت زیرساخت های آن می توان برای صدها نفر شغل ایجاد کرد.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

سجادی همچنین  از محل احداث پل سایت قره بلان عرب قاری حاجی ، احداث چمن مصنوعی  و خانه کشتی  این منطقه بازدید کرد .

حضور در نیروگاه گازی مراوه تپه و گفتگو  با مدیران و پرسنل این واحد، حضور در شورای اداری و بازدید از فرودگاه کلاله از دیگر برنامه های سجادی در سفر به شرق گلستان بود. 

مهمترین اطهارات سجادی در گلستان  عبارت است از : 

 – با نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه ورزش استان‌ها، اعتبارات تخصیص یافته به حوزه ورزش گلستان ۲ برابر شد که تلاش می‌کنیم با استفاده از آن پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان را تا حد امکان تکمیل کنیم.

– پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است و این برنامه در تمام استان‌ها جزو اولویت‌ها قرار دارد.

–  در مجموع ۱۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در گلستان وجود دارد که برخی پروژه‌های ملی از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیگیری می‌شود.

وزیر بهداشت در گلستان/افزایش جمعیت، اولویت کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در سفر استانی روز جمعه هیات دولت به گلستان برای بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام و نیازمند توسعه آزادشهر وارد این شهرستان شد.

بازدید از بیمارستان حضرت معصومه(س) و پروژه‌های بیمارستانی آزادشهر و دیدار با خانواده شهدا در محل دانشگاه آزاد و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های دکتر بهرام عین اللهی در سفر یک روزه به این شهرستان بود. 

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

عین اللهی در ادامه سفر  برای بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات رامیان به این شهرستان سفر کرد و بازدید از پروژه بیمارستان ۹۱ تختخوابی، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از استادیوم و اورژانس هوایی دلند و بیمارستان امام رضا(ع) خان ببین از برنامه‌های پیش بینی شده برای او  در شهرستان رامیان بود. 

وزیر بهداشت در این سفرها گفت : با توجه به حرکت هرم سنی جمعیت به سوی پیری، اولویت نخست آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است.

وی اظهارداشت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی است و از  علما و مسوولان و صاحبنظران درخواست داریم برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راهکار بدهند.

وی تصریح کرد: رویکردهای حمایتی وزرات بهداشت در زمینه رشد جمعیت در حال ترسیم است  و تلاش داریم این حمایت شامل همه زنان کشور اعم از بیمه شدگان و بیمه نشدگان شود.

وزیر کار در گلستان/ تداوم تلاش ها برای تعیین حداقل حقوق 

 – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که  در قالب سفرهای استانی رییس‌جمهور به استان گلستان سفر کرد، روز جمعه به شهرستان مینودشت رفت و از چند طرح و پروژه این شهرستان دیدن کرد.

همچنین شرکت در مراسم غبار روبی مزار گلزار شهدا ، بازدی از استادیوم ورزشی فوتبال گالیکش ، دیدار با خانواده معظم شهدا  و بازدید از محل اجرای پروژه بیمارستانی ۹۱ تختخوابی از جمله برنامه‌های حجت الله عبدالملکی در سفر به شهرستان گالیکش است .

وزیر تعاون در گفتگویی با ایرنا  با اشاره به استمرار برگزاری جلسه بین نماینده کارگران و کارفرمایان اظهارداشت : برای تعیین حداقل حقوق سال آینده کارگران در انتظار نتایج این جلسات هستیم.

وزیر اقتصاد در گلستان/ تسهیل اعطای مجوز سرمایه‌گذاری

 وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه پنجشنبه با حضور در محل برگزاری میز ارتباطات مردمی در گرگان دستور رسیدگی کامل به مشکلات و مطالبات مردم و فعالان اقتصادی را صادر کرد.

 

سیداحسان خاندوزی  که برای همراهی با هیات دولت در شانزدهمین سفر استانی به گرگان سفر کرده بود با حضور در محل برگزاری میز ارتباطات مردمی در جریان روند پاسخگویی به مطالبات مردمی، اصناف، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان گلستان قرار گرفت و دستورات لازم را برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم و فعالان اقتصادی گلستان به مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد صادر کرد.

برخی از مهمترین اطهارات خاندوزی در این سفر عبارت است از: 

–  کاغذبازی اداری برای اعطای مجوز سرمایه‌گذاری با هدف مبارزه با فساد اداری در کشور برچیده و سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

– دولت سیزدهم برای حل مشکل کمبود آب گلستان با تخصیص به موقع اعتبارات و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام آبی، برنامه ویژه دارد.

–  خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کشور شفاف می شود.

– انجام سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در نیروگاه برق علی‌آبادکتول باهدف تامین انرژی و توسعه اقتصادی این استان در دستور کار قرار دارد.

-۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی۷منطقه آزاد اقتصادی جدید کشور تصویب شد

وزیر نیرو در گلستان/پیگیری تنش آبی در استان 

وزیر نیرو نیز در قالب سفر استانی هیات دولت در گلستان به بازدید از سد کوثر در شرق گرگان، بازدید از جاده گرگان – شاهرود، سرکشی از شهرک صنعتی سرخنکلا و بازدید از محل اجرای فاز دوم کمربندی گرگان پرداخت. 

علی‌اکبر محرابیان روز جمعه همچنین در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب گرگان با اشاره به وجود تنش آبی در برخی از شهرهای استان گلستان گفت : تلاش می کنیم با اجرای چند طرح همزمان این چالش در زمان کوتاهی برطرف شود.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

برخی از مهمترین محورهای اظهارات محرابیان در گلستان به شرح زیر است:

– در بخش آب باید اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شود، در  گلستان عقب ماندگی‌های جدی در این زمینه داریم که ابتدا باید تخصیص اعتبار سدهای نیمه‌تمام در استان را تکمیل کرده تا بتوانیم آب‌های استان را مهار کنیم.

– در این سفر پیش‌بینی شده از محل اعتبارات اضطراری و تنش آبی، طرح‌هایی را به صورت سریع اجرا کرده تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

– در زمینه موضوع فاضلاب،در اولین برنامه، اجرای واحد دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب گرگان را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم که در مدت زمان حداقلی واحد دوم اجرا شود تا بخشی قابل توجهی از مشترکان به شبکه متصل شوند.

– در زمان حاضر به طور تقریبی تمامی روستاها و شهرهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی/تاکید بر جایگاه شعر 

حضور در آیین اختتامیه ۲ برنامه فرهنگی جشنواره سراسری شعر غدیریه و جشنواره موسیقی آوای بناب فرصتی بود که  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را روز جمعه به این شهر بناب در جنوب آذربایجان‌ شرقی  کشاند. 

محمدمهدی اسماعیلی در این سفر با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به شاعران، گفت: ایشان چراغ شعر و شاعری را پرفروغ نگه داشته اند.

وی با بیان اینکه در اشعار رهبر معظم انقلاب شعرهای تاثیرگذاری در موضوع انتظار و فرج وجود دارد، خاطرنشان کرد: شعر از بنیادهای فکری فرهنگی برای تجلی اندیشه های بزرگ انسانی است. 

وزیر بهداشت در تهران/ جایگاه بین‌المللی ایران در سلول های بنیادی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت شهرستان ملارد که با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد، شرکت کرد.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

بهام عین اللهی در این مراسم گفت: ایران با دارا بودن ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی سلول های بنیادی ، یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی جزء ۵ کشور اول دنیا در این حوزه است.

وزیر آموزش و پرورش در خوزستان/بررسی مشکلات فرهنگیان 

وزیر آموزش و پرورش عصر روز چهارشنبه به منظور بررسی مشکلات فرهنگیان و  افتتاح چند پروژه آموزشی و فرهنگی خیرساز از جمله در در روستاهای دشت آزادگان و نیز کرخه  به خوزستان سفر کرد.

یوسف نوری در این سفر پای صحبت ها و دغدغه های جمعی از فرهنگیان استان نشست و ضمن آن،  خوزستان را سرآمد خیران مدرسه ساز کشور دانست و گفت که اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات معلمان در استان و جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از توجه ویژه دولت مردمی به فرهنگیان ، تلاش برای رفع مشکلات آنان و پیگیری جدی طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد. 

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

برخی از دیگر محورهای اظهارات نوری به شرح زیر است: 

– در بحث استخدام، اولویت دولت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است

-مهمترین تعریف مدرسه محوری مشارکت دادن دانش آموزان در فعالیت های مدرسه است

– مشکلات زیاد است اما باید به تدریج حل شود ، اگر مردم پای کار آیند همه مشکلات حل می‌شوند.

– مدارس باز هستند و دانش‌آموزان باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدرسه بروند؛ خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در مدارس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند چرا که دانش‌آموزان در دوران کرونا بسیار از مدرسه و تحصیل دور شدند.

– توسعه و ساخت فضاهای آموزشی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سراسر کشور و به خصوص خوزستان در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد

-طرح جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار ارایه شده است و این افراد پس از اخذ مجوزهای قانونی سال آینده جذب خواهند شد.

وزیر نفت در خوزستان/بهره‌ برداری از پروژه تاسیسات بیدبلند خلیج فارس

وزیر نفت روز پنجشنبه برای بهره‌ برداری از پروژه تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد پروژه های طرح بهسازی احداث و تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل از طریق فرودگاه ماهشهر وارد خوزستان شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۳۶ میلیون دلار در مساحت ۶۴ هکتار به منظور ذخیره‌سازی و صادرات محصولات ارزشمند پروپان، بوتان، و پنتان پلاس  در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در اسکله مجیدیه بندر ماهشهر در جنوب خوزستان احداث شده است. 

در زمان حضور جواد اوجی در خوزستان همچنین – هشت قرارداد پروژه‌های طرح عظیم بهسازی احداث و تاسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل با پیمانکاران داخلی  در ماهشهر به امضا رسید.

مهمترین اظهارات وزیر نفت در این سفر عبارت است از: 

–  طبق برنامه وزارت نفت همه گازهای مشعل که بیشتر آنها در استان خوزستان هستند تا پایان دولت سیزدهم جمع‌آوری می‌شوند.

-چهار و نیم میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز خوزستان هزینه شده است

– ایران قادر است به لحاظ فنی و عملیاتی سهم صادرات خود را پس از لغو تحریم ها در بازار جهانی تثبیت کند.

– تا پایان اسفند ماه امسال مجموع واریزی به سامانه ارزی نیما حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به رقم ۱۲میلیارد دلار خواهد رسید.

– عصر طلایی گاز رقم خورده و امروز بالاترین خدمت به صنایع کشور ، سرمایه گذاری در صنعت گاز است.

– ما معطل مذاکرات وین نمی مانیم و به سرعت سرمایه گذاری در بخش نفت ، گاز و پتروشیمی را با استفاده از منابع داخلی ، بانکها ، بخش خصوصی وهلدینگ ها افزایش خواهیم داد.

رییس قوه قضاییه در هرمزگان/سفری بدون تشریفات رسمی 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در ادامه برنامه سفر بدون تشریفات رسمی خود چهارشنبه شب با پرواز عمومی وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد و روز بعد، از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ ترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید کرد.

رییس قوه قضاییه در این سفر به همراه هیاتی از مدیران قضایی در بازدید سه ساعته ساماندهی انبارهای کالاها و رفع مشکلات ترخیص کالاهای متروکه و مواد اولیه تولید در بنادر و گمرکات را مورد تاکید قرار داد.

مسوولان در سفرهای استانی  از گلستان تا خوزستان، پیگیری مشکلات از اقتصادی تا فرهنگی

در جریان این بازدید، مسوولان مربوط در مجتمع بندری شهید رجایی، جریمه تاخیر کشتی‌های متوقف شده در لنگرگاه این مجتمع بندری را روزانه ۲۵ هزار دلار اعلام کردند که رییس قوه قضاییه بر اتخاذ تدابیر ویژه نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای ثبت سفارش شده و تخلیه و ترخیص سریع محموله‌های آن‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در ادامه بازدیدها ازمجتمع بندر شهید رجایی به انباری با ۴ هزارتن گچ متروکه اموال تملیکی برخورد کرد که دستور رسیدگی داد.

اتخاذ رویکرد مساله‌محور و تخصص‌ گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌ها موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسوولیت‌های دستگاه قضا به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدام، برنامه‌ها و سفرهای رییس قوه قضاییه در دور جدید محسوب می‌شود.

برخی از مهمترین محورهای اظهارات رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

– کشتی‌های حامل کالاهای ثبت سفارش شده در لنگرگاه‌ها معطل نمانند

– ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، کمک به احیای ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال و همچنین مسدود کردن بسترها و گلوگاه‌های فسادزا از جمله مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضایی در پیشبرد امر خطیر رونق تولید داخلی و شکوفایی اقتصاد ملی است.

– ما در قوه قضاییه برای عمل به تکالیف و مسوولیت‌ها در جهت بسترسازی برای حمایت از تولید داخلی عزمی راسخ داریم.

سایر سفرهای مسوولان 

 سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور  روز جمعه با حضور در منطقه مرزی شمال گمیشان از محل مجتمع ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگوی این شهرستان دیدن کرد.

وی در سفر به گلستان اظهار داشت: با پیش‌بینی صورت گرفته در بودجه سال آینده، ۵۰۰ شغل پایدار در مناطق روستایی کشور ایجاد خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور  هم  روز جمعه بمنظور دیدار با مردم، نخبگان و دانشگاهیان و افتتاح چند طرح به استان اصفهان سفر کرد.

سید محمد حسینی در این سفر گفت: باید قشر نخبه جامعه در صحنه باشند و نظر، پیشنهاد و دیدگاه‌های خود را برای رشد و پیشرفت کشور ارائه دهند.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری و نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد روز شنبه در بازدید از سواحل آزاد شده شهرستان رامسر از آزادسازی ناقص و یا رها شدن بخشی از محوطه ساحلی آزاد شده در سواحل دریای خزر انتقاد کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی هم روز یکشنبه به منظور شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان، شرکت در نشست شورای اداری استان به کردستان سفر کرد. 

سعیدمحمد در این سفر با بیان این که مرحله اول عملیات اجرایی هفت منطقه آزاد تا پایان سال تکمیل می‌شود، اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق پیگیری می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خراسان رضوی در مراسم افتتاح ۷۰ مدرسه پویا و ۹۵ اتاق بهداشت گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است.

محمد صادق ستاری فرد همچنین گفت: توانمند سازی و ارتقاء مهارت های زندگی دانش‌آموزان و خانواده آنها یکی از برنامه های مهم هدف گذاری شده این وزارتخانه است.

مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم روز پنجشنبه  در آبادان گفت: ۱۵ هزار کلاس درس در سال آینده با مشارکت خیرین مدرسه ساز به ظرفیت فضای آموزشی کشور اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق  معاون اول قوه قضاییه روز پنجشنبه در مراسم پایانی همایش مسوولان مراکز توسعه حل اختلاف کشور در مشهد گفت: در دوران جدید باید با نگاه متعالی و به صورت مستمر به دنبال ارتقای عملکرد و کارآمدی سازمانی از جمله در مراکز توسعه حل اختلاف کشور هستیم.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با استاندار قزوین گفت:در مدل جدیدی که طراحی شده با انتشار فراخوان با سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه تا بیش از ۵۰ هزار مگاوات قرارداد بسته‌ایم.

وی افزود: برای صدور مجوزهای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در استان قزوین باید تسریع شود تا سرمایه گذاران در دریافت مجوزها به دردسر نیفتند.

حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران نیز عصر جمعه  در گلستان با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های فرودگاه کلاله گفت: از محل اعتبارات ملی، باند این فرودگاه به چراغ‌های روشنایی تجهییز می‌شود.

علی‌مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در سفر به سرپل‌ذهاب به منظور پیگیری و بررسی میدانی مشکلات سامانه‌ گرمسیری گفت: مجموع شبکه‌های زهکشی و آبیاری سامانه گرمسیری کرمانشاه ۶۳ هزار هکتار است که ۱۱ هزار هکتار آن تخصیص آب دریافت کرده است.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: به بنگاه های اقتصادی که نیروگاه های تجدید پذیر ایجاد و به شبکه انرژی بدهند، انرژی پیوسته تضمینی ارایه خواهیم کرد.

علی‌حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: سالانه بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار فقره طرح دعوی بین کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات متبوع این وزارتخانه در کشور صورت می‌گیرد.

محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب روز دوشنبه در بازدید از تصفیه خانه شرق اهواز گفت: دولت سیزدهم حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان و جبران عقب ماندگی های عمیق در این بخش را به عنوان یک اولویت در بالاترین سطح پیگیری می کند.

عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور در جریان سفر یکروزه خود به استان بوشهر برای بررسی وضعیت بازار این استان به صورت سرزده از فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش و بال مارکت در بوشهر بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و امور دارایی روز چهارشنبه در سفری به قزوین، گفت: این استان به دلیل جایگاه مناسب خود در بخش تولید، نقش موثر و پررنگی در درآمدزایی و تامین مالی دولت دارد.

ذبیح الله سلمانی روز یکشنبه نیز در همدان با بیان این که برنامه راهبردی توسعه اقتصادی تدوین شده است، اظهار داشت: بانک اطلاعاتی از ظرفیت نیروهای این وزارت‌خانه تهیه شده است که تا چند سال آینده از آن برای تامین نیروی مدیریت اقتصاد از آن استفاده می‌شود.

وی روز چهارشنبه هم در سفری به البرز تصریح کرد: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: تمام تلاش دولت به دنبال کاهش قیمت ها و کمتر شدن دردهای مردم بر اثر تورم وگرانی است.

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در مشهد گفت: رفع فقر مطلق مورد تاکید رئیس جمهور است، با اصلاح نظام یارانه‌ای باید بتوانیم دهک‌های پایین را کمک کنیم .

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در بندرعباس با تاکید بر حمایت این معاونت از طرح های تحقیقاتی کاربردی و اجرایی، گفت: تخصیص اعتبار به طرح های تحقیقاتی نیازمند ارایه برنامه مدون است ، زیرا که اگر اعتبار بدون برنامه به دانشگاه ها پرداخت شود، بدون برنامه هم هزینه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا