سامسونگ‌دیسپلی روی نوع جدیدی از پنل OLED برای اپل کار می‌کند

سامسونگ‌دیسپلی توسعه‌ پنل OLED جدیدی را با ساختار دوپشته‌ای برای اپل آغاز کرده است و به مدل‌های آیپد و مک‌بوک آینده این امکان را می‌دهد که نمایشگرهای بسیار روشن‌تری داشته باشند.

برکسی پوشیده نیست که اپل یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سامسونگ‌دیسپلی (Samsung Display) است و محصولاتش در بسیاری از آیفون‌های بالارده و برخی از آیپدها استفاده می‌شود. گزارش به‌دست آمده از The Elec نشان می‌دهد که سامسونگ‌دیسپلی توسعه‌ نوع کاملاً جدیدی از پنل OLED را برای اپل آغاز کرده است.

فناوری OLED جدید سامسونگ در بسیاری از محصولات آینده اپل استفاده می‌شود

به‌نقل از سم‌موبایل، گفته می‌شود که پنل‌های OLED دوپشته‌ای جدید به جای یک لایه، از دو لایه استفاده می‌کنند که درنهایت باعث می‌شود تا روشنایی دو برابری و طول عمر چهار برابر داشته باشند. بدین ترتیب هزینه‌های مربوط به ساخت نیز قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما ظاهراً مشکلی برای اپل ایجاد نمی‌کند.

پنل‌های OLED دوپشته احتمالاً از سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ در آیپد، آی‌مک و مک‌بوک استفاده خواهد شد. این گزارش همچنین به یک مورد استفاده «خودرویی» اشاره کرد که نشان می‌دهد می‌توان از آن در خودروهای خودران استفاده کرد. باوجوداین، تولید انبوه پنل‌های OLED دوپشته (با نام مستعار T توسط سامسونگ) تا سال ۲۰۲۳ آغاز نمی‌شود.

ناگفته نماند اولین محصولی که از پنل OLED جدید T1 استفاده می‌کند، سامسونگ الکترونیکس خواهد بود و بدین‌ترتیب می‌توان این نوع صفحه‌نمایش را در گوشی‌های هوشمند و تبلت گلکسی اس آینده ببینیم. افزون‌براین، سامسونگ در این بازه‌ زمانی می‌تواند تا قبل از سفارش‌های انبوه از شرکت‌هایی مانند اپل، آن را آزمایش کند. رقبایی مانند BoE Display به‌دلیل کنترل کیفیت ضعیف و نامطلوب در سفارش‌های اپل شکست خورده‌اند و سامسونگ بهتر است از آن ممانعت کند تا مشکلی غول کره جنوبی را تهدید نکند.

درنهایت، پیش‌بینی می‌شود تا زمانی‌که سامسونگ نقص‌ها و کاستی‌های مربوط به ساخت و طراحی T1 OLED را برطرف نکرده، تمام محصولات آینده‌ سامسونگ و اپل از پنل OLED سنتی یک‌لایه استفاده کنند. یکی از چالش‌های اصلی پنل‌های دولایه به دقت رنگ مربوط می‌شود که یکی از نکات کلیدی در فروش درخورتوجه پنل OLED نیز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا