دستور استاندار گیلان برای صدور یک هفته ای مجوز سرمایه گذاری

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز پنجشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان افزود: ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال از اولویت های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر هدایت سرمایه گذاران به‌سوی تولید و اشتغال اظهار داشت: گیلان ظرفیت های متنوع و متعدد فراوانی برای جذب سرمایه گذاری دارد و تحقق این امر مهم، رسالتی‌ست که تمامی مدیران اجرایی مرتبط باید بدان اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با دستور آیت الله دکتر رئیسی صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور، ۱۰ روزه صورت می گیرد؛ گفت: مدیران متولی حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال، با حذف موازی کاری، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در امور با توجه به جغرافیای گیلان، مجوزهای سرمایه گذاری در استان را کمتر از یک هفته صادر کنند.

عباسی با ابراز رضایت از شناسایی ۱۷۲ عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق مختلف استان توسط اداره کل اقتصاد و دارایی گیلان، خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۳ مجوز بی‌نام برای سرمایه گذاران علاقه مند در حوزه های گردشگری، تولیدی، کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و بسته بندی صادر شده که باید بیشتر شود.

وی تاکید کرد که با توجه به ظرفیت های ارزشمند گیلان در حوزه های اقتصاد دریامحور، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گردشگری و حوزه صنعت، این تلاش و اهتمام برای افزایش مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های مختلف اجرایی با اطلاع رسانی مناسب و جذب سرمایه گذاران برای تقویت حوزه اقتصاد و اشتغال برای آنچه که حق مردم گیلان است ، تقویت شود.

استاندار گیلان همچنین توزیع متوازن سرمایه گذاری در شهرستان‌های استان را ضروری دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مجوزهای بی‌نام را متناسب با ظرفیت ها و الزامات موجود در تمامی شهرستان‌ها صادر کنند تا عدالت در روند تولید و اشتغال استان تجلی یابد.

عباسی همچنین بسترهای جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی را قابل توجه دانست و افزود: سرمایه گذاران این بخش به طور جدی از سوی دولت حمایت خواهند شد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x