Nova 9 SE اولین گوشی هواوی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

اطلاعات فاش‌شده از Nova 9 SE نشان می‌دهد این محصول احتمالاً اولین گوشی هوشمند هواوی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

فکر کردن به اینکه هواوی هنوز گوشی هوشمندی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه نکرده است کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. این شرکت در ساخت پرچم‌داران خود، ابعاد دوربین را به وضوح آن‌ها ترجیح داده است. دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌توانند به ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل بزرگ‌نمایی کمک کرده و برای گوشی‌های میان‌رده که از برزگ‌نمایی دیجیتال بهره می‌برند، انتخابی ایدئال محسوب شوند.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، اطلاعاتی که به‌تازگی درمورد هواوی Nova 9 SE دردسترس قرار گرفته است نشان می‌دهد این محصول اولین گوشی هواوی است که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. وین‌فیوچر اعلام کرده است این گوشی با قیمتی در حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ یورو به‌فروش خواهد رسید. البته درحال‌حاضر چند گوشی مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با قیمت زیر ۳۰۰ یورو در بازار اروپا عرضه شده‌ است اما افزایش رقابت همیشه به‌نفع خریداران خواهد بود.

بدنه پشتی هواوی nova 9 se

هواوی در دسترسی به تراشه‌های ۵G با مشکلاتی مواجه بوده است و بنابراین تعجب ندارد که Nova 9 SE فقط در مدل ۴G تولید شده است. این دستگاه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ بهره می‌برد؛ تراشه‌ای ۱۱ نانومتری که در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی شده و بنابراین درحال‌حاضر سه سال از عمر آن گذشته است. اسنپدراگون ۶۸۰ یک تراشه‌ی جدیدتر ۴G است که براساس فرایند ۶ نانومتری ساخته شده اما استفاده از این پردازنده احتمالاً قیمت Nova 9 SE را افزایش می‌داد.

گفته شده Nova 9 SE از هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و علاوه‌براین از درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را با رابط کاربری EMUI 12 اجرا خواهد کرد و مثل بسیاری از گوشی‌های اخیر هواوی، به خدمات گوگل‌پلی دسترسی نخواهد داشت.

ماژول دوربین Nova 9 SE شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص‌عمق است. دوربین سلفی این دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی است که در پانچ‌هول قرار داده شده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم سایر مدل‌های Nova از مجموعه دوربین‌های ۵۰+۸+۲+۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند و دوربین سلفی این مدل‌ها نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. البته مدل پرو این محصول از دوربین سلفی فوق‌عریض نیز بهره می‌برد.

هواوی از یک نمایشگر LCD نسبتاً بزرگ ۶٫۷۸ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل با نسبت تصویری ۱۹٫۹ به ۹ در Nova 9 SE استفاده کرده است. البته فعلاً اطلاعاتی درمورد نرخ نوسازی این نمایشگر دردسترس نیست.

گفته شده Nova 9 SE به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه از حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و فناوری NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست هواوی چه زمانی Nova 9 SE را رسماً معرفی خواهد کرد، اما اطلاعات فاش‌شده از این گوشی حاکی از آن است که احتمالاً به‌زودی در اروپا شاهد معرفی آن خواهیم بود.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x