بایدن: دیکتاتورها باید بهای تهاجمشان را بپردازند

کاخ سفید بخشی از متن سخنرانی رئیس‌جموری آمریکا را منتشر کرده که در آن آمده است: «دیکتاتورها باید بهای تهاجمشان را بپردازند.» و «دیپلماسی آمریکایی مهم است.»

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، در بریده‌ای از متن سخنرانی موسوم به «وضعیت کشور» جو بایدن که امروز (چهارشنبه) ساعت ۸:۰۰ شب به وقت آمریکا (و حدود ۴:۰۰ بامداد به وقت تهران) ایراد می‌شود، آمده است: «ما در طول تاریخ‌مان این درس را گرفته‌ایم که وقتی دیکتاتورها بهای تهاجم‌شان را نپردازند، هرج و مرج بیشتری ایجاد می‌کنند، به حرکت خود ادامه می‌دهند و هزینه‌ها و تهدیدهای وارده به آمریکا و جهان افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که پس از جنگ جهانی دوم، اتحاد ناتو برای حفاظت از امنیت و ثبات اروپا تشکیل شد. آمریکا – در کنار ۲۹ کشور دیگر – عضو این اتحاد است و این مهم است. دیپلماسی آمریکایی مهم است.»
گاردین همچنین به نقل از بایدن نوشت: «جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) بدون دلیل موجه صورت گرفته و از پیش طراحی شده بود. او تلاش‌ها برای دیپلماسی را رد کرد. او فکر کرد غرب و ناتو واکنش نشان نمی‌دهند و خیال کرد می‌تواند در اینجا (آمریکا) میان ما دو دستگی ایجاد کند اما اشتباه می‌کرد. ما آماده هستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا