آمریکا: تحریم‌ بخش انرژی روسیه می‌تواند بازارهای جهانی رابی‌ثبات کند

به گزارش نخ نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود اذعان کرد که دولت ایالات متحده می‌داند که تحریم‌های بخش انرژی روسیه می‌تواند به بی‌ثباتی بازارهای جهانی منجر شود، اما در عین حال چنین اقداماتی را رد نمی‌کند.

ساکی گفت: ما بسیار می سنجیم که تاثیر آن بر رئیس جمهور پوتین و مقامات ذی نفوذ روسیه و اقتصاد این کشور به حداکثر برسد و در عین حال بر بازارهای جهانی و مردم آمریکا به حداقل برسد.

وی افزود: ما برخی اقدامات در زمینه تحریم‌های انرژی را اعمال نکردیم، تا حدی به این دلیل که آن‌ها را سنجیدیم. این بدان معنا نیست که آنها از روی میز برداشته شده‌اند. آنها روی میز باقی می مانند، اما اروپایی ها، به عنوان مثال، بسیار نگران افزایش به ویژه قیمت گاز هستند، قیمت این محصول ۳۳۵ درصد در سال گذشته و ۲۶ درصد در پنج روز گذشته افزایش یافته است.

ساکی در ادامه تأکید کرد که تحریم انرژی بر جریان درآمد روسیه تأثیر خواهد گذاشت. مطمئناً این دلیلی برای انجام آن خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: بنابراین… ما باید همه عوامل را در حالی که گام های بیشتری برمی‌داریم بسنجیم. گام های دیگری نیز داریم که می توانیم برداریم، اما همه عوامل را در حین تصمیم گیری در نظر می‌گیریم.

این اظهارات درحالی صورت گرفت که بر اساس داده های بازار بورس لندن، قیمت گاز طبیعی در اروپا ۳۵ درصد در آغاز معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، نگرانی‌ها در مورد عرضه گاز به‌خاطر تحریم‌های صورت گرفته علیه روسیه پس‌از حمله به اوکراین علت اصلی بالا رفتن قیمت گاز در قاره سبز بوده ‌است.

 

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x