بیش از ۱۰۰ هزار نفر در گیلان حتی دوز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان رور پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۸۰ نفر از گروه سنی بالای ۱۲ سال گیلان معادل ۵. ۹۵ درصد دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۰۰ هزار و ۹۲۰ نفر در این استان برای تزریق واکسن مرحله اول اقدامی نکرده‌اند.

دکتر حسن رخ‌شاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۷۷ نفر معادل ۹۰.۴ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال استان گیلان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و ۲۱۴ هزار و ۷۲۳ نفر دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز در گیلان به ۹۱۶ هزار و ۳۲۳ نفر رسید که ۴۱ درصد از جامعه هدف این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ضرورت توجه مردم به این مهم افزود: واکسن راهی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی با مهم دانستن تزریق دُز سوم واکسن کرونا “واکسیناسیون کامل”  اظهار داشت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون و کاهش شدت بیماری و جلوگیری از بستری در بیمارستان ها موثر است.

۶۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آمار امروز “پنجشنبه” ۶۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه ۱۳۱ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند افزود: ۱۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ICU بستری هستند که ۱۸ بیمار جدید “طی ۲۴ ساعت گذشته” به این بخش منتقل شدند.

وی بیان کرد: ۱۲۸ بیمار بدحال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رودبار، رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار دارند و آستارا، رضوانشهر و شفت نارنجی هستند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x