هیات رئیسه مجلس ایرادات معاونت قوانین به طرح صیانت را بررسی می‌کند

روز گذشته (۳ اسفندماه) کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با ۱۹ رای مثبت تصویب شد. تصویب کلیات این طرح باعث افزایش نقدها و اعتراض‌های کاربران شد. به صورتی که تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای خواستار بازگشت این طرح به صحن علنی شدند. هم‌اکنون امضای این نامه از ۱۵۰ نفر هم گذشته است.

البته شب گذشته معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت رأی‌گیری در خصوص کلیات طرح را خارج از روال قانونی مجلس دانست و تأکید کرد در رأی‌گیری کلیات طرح قانون آیین‌نامه داخلی رعایت نشده است

امروز (۴ اسفندماه) هم نمایندگان مجلس در ابتدای جلسه صحن علنی نسبت به انتقادها و همچنین نظر معاونت قوانین تذکر دادند که البته قالیباف، رئیس مجلس اجازه تذکر بیشتر را نداد و دستور کار مجلس که بررسی بودجه ۱۴۰۱ بود،آغاز شد.

حالا سیدنظام موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا به نامه معاونت قوانین اشاره کرد و گفت: «بعد از تصویب کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون ویژه، معاونت قوانین در نامه‌ای به هیئت رئیسه ایراداتی به روند بررسی و تصویب کلیات این طرح در کمیسیون مشترک مطرح کرد. هیئت رئیسه در جلسه‌ای این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا این ایرادات وارد است یا خیر؟»

او ادامه داد: «هیات رئیسه پس از آن جلسه در مورد درستی یا نادرستی این ایرادات نظر نهایی خود را اعلام می‌کند. در نهایت تصمیم هیئت رئیسه اجرا خواهد شد.»

سخنگوی هیات رییسه درباره اینکه آیا با ایرادات معاونت قوانین رأی‌گیری درباره کلیات باطل می‌شود یا خیر، اظهار کرد: «باید هیئت رئیسه ایرادات معاونت قوانین را بررسی کند. با توجه به نظر معاونت قوانین باید صبر کنیم تا هیئت رئیسه نظر نهایی را اعلام کند و هنوز چیزی مشخص نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا