تولید مودم‌های ۵G آیفون ۱۴ توسط TSMC

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که احتمالاً مودم ۵G آیفون ۱۴ اپل را TSMC به‌طور کامل تولید می‌کند.

یکی از ویژگی‌های عالی آیفون ۱۳ عمر باتری مطلوب آن درمقایسه‌با نسل‌های پیشین است؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد در آینده‌، بازهم پیشرفت باتری گوشی‌های هوشمند این شرکت را شاهد خواهیم بود. گزارش‌هایی منتشر‌شده ادعا می‌کنند اپل سامسونگ را کنار زده تا از تراشه‌های کوچک‌تر و بهبودیافته TSMC 5G استفاده کند و همین امر می‌تواند نوید‌بخش عمر باتری بیشتر باشد.

براساس گزارش اپل اینسایدر و به‌نقل از روزنامه‌های روزانه اقتصادی تایوان، TSMC موفق شده است با فرایند تولید تراشه‌ی پیشرفته‌ی خود، سامسونگ را کنار بزند و تمام سفارش‌ها برای تراشه‌های ۵G اپل خط آیفون ۱۴ آینده را از‌آنِ خود کند.

طبق اطلاعات منتشرشده، TSMC جزئیات سفارش را تأیید نکرده است. بااین‌حال، تحلیلگران بازار می‌گویند این تراشه‌ها از معماری ۶ نانومتری TSMC استفاده می‌کنند که برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ در انجمن TSMC Technology معرفی شد.

پیش‌تر اعتقاد بر این بود که طراحی اپل از فرایند ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. همچنین، منابع در آن زمان ادعا کردند اپل به‌جای مودم در حال کار روی سایر اجزا، ازجمله فرکانس رادیویی و قطعات امواج میلی‌متری است که به خود مودم متصل می‌شوند. درضمن، صحبت‌هایی نیز درباره‌ی تراشه‌ی مدیریت انرژی مخصوص مودم نیز به‌میان آمده بود.

Economic Daily News گزارش می‌دهد که مودم‌های ۶ نانومتری TSMC مصرف انرژی به‌مراتب کمتری از مودم کوالکام دارند که اپل در‌حال‌حاضر استفاده می‌کند‌. این امر به صرفه‌جویی در باتری نسل بعدی آیفون‌ منجر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا