اینتل از نسل دوم تراشه Bonanza Mine برای استخراج کارآمد بیت کوین رونمایی کرد

اینتل نسل دوم تراشه‌ی Bonaza Mine را برای استخراخ بیت کوین معرفی کرد. این تراشه در مصرف انر‌ژی تا ۱۵ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند و قدرت آن حداکثر به ۴۰ تراهش‌برثانیه می‌رسد.

اینتل، غول تولیدکننده‌ی تراشه‌های کامپیوتری، تراشه‌ی ماینینگ جدید خود را معرفی کرد. این تراشه‌ی ۳۶۰۰ واتی با هدف بهبود بهره‌وری در فرایند استخراج بیت کوین توسعه داده شده است.

به گزارش کوین‌تلگراف، اینتل در جریان کنفرانس بین‌المللی IEEE (ISSCC) ۲۰۲۲، نسل دوم تراشه‌ی مخصوص استخراج بیت کوین خود را رسماً معرفی کرد. گفتنی است این کنفرانس به صنعت الکترونیک و تولید تراشه اختصاص دارد. به گفته‌ی این شرکت، Bonaza Mine (MBZ2) یک ASIC استخراج بیت کوین با ولتاژ فوق‌العاده کم است که قدرت آن حداکثر به ۴۰ تراهش‌برثانیه می‌رسد.

اینتل bonaza mine 2

اینتل پتنت مربوط به تراشه‌ی ماینینگ با عملکرد بالا را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد. در بخشی از توضیحات این پتنت اشاره شده بود که مصرف برق به‌طور کلی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. نمایندگان اینتل در آن زمان هدف توسعه‌ی این تراشه‌ را رقابت با شرکت‌های شناخته‌شده در حوزه‌ی استخراج ارزهای دیجیتال از‌ جمله MicroBT، بیت‌مین و انویدیا اعلام کردند:

اینتل برای طراحی ASIC بهینه‌سازی شده‌ی SHA 256 چندسال تلاش کرده است؛ اقدامی که با فعالیت‌های هدفمند در آزمایشگاه‌های این شرکت آغاز شد.

انتظار می‌رود تراشه‌های BMZ2 از معماری مشابه تراشه‌ی ماینینگ نسل اول خود یعنی BMZ1 بهره ببرد. BMZ2 از ۳۰۰ تراشه‌ که به منبع تغذیه‌ی ۳۶۰۰ وات متصل هستند، نیرو می‌گیرد و مجموع قدرت آن در محیط ایدئال به ۴۰ تراهش‌برثانیه می‌رسد.

اینتل bonaza mine 2

نسل دوم ماینر بیت کوین اینتل می‌تواند با مصرف ۲۲۹۳ وات انرژی، قدرت متعادلی در حدود ۴۰٫۴ تراهش‌برثانیه را ارائه دهد و این یعنی برای ارائه‌ی هر تراهش، انرژی بهینه‌ای در حدود ۵۶٫۹۷ ژول مصرف می‌کند. برای مقایسه باید اشاره کنیم توان ماینر Antminer S19j ASIC بیت‌مین با مصرف ۳۱۰۰ وات انرژی حدود ۹۰ تراهش‌برثانیه است که بازدهی آن را به ۳۴٫۵ ژول به ازای هر تراهش می‌رساند.

علاوه‌براین، BMZ2 همچنین گزینه‌ای برای عملکرد بهتر در حالت‌های با کارایی بالا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد تا مصرف برق نسبت‌ به هزینه‌ی آن در درجات مختلف راندمان استخراج، تنظیم شود.

سختی شبکه بیت کوین

اینتل هنوز تاریخ عرضه‌ی تراشه‌ی نسل دوم استخراج بیت کوین و همچنین الزامات فنی برای راه‌اندازی این ماینر را رسماً اعلام نکرده؛ این در‌ حالی است که سختی استخراج در شبکه‌ی بیت کوین روند صعودی خود را همچنان حفظ می‌کند و نشانه‌ای قوی از افزایش انعطاف‌پذیری در‌ برابر حملات شبکه را نشان می‌دهد. سختی استخراج در شبکه‌ی پادشاه ارزهای دیجیتال در اوج خود پس از جهش ۳۱٫۶۹ درصد از ۱۸۸٫۴۰ اگزاهش‌برثانیه فقط در یک روز، نرخ هش ۲۴۸٫۱۱ اگزاهش‌برثانیه را ثبت کرد.

با افزایش نرخ هش بیت کوین، تجهیزات استخراج این ارز دیجیتال باید برای ارائه‌ی عملکرد بهتر و درعین‌حال مصرف انرژی کمتر، تکامل پیدا کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x