درخواست لاوروف از غرب برای شرکت در گفتگوی “صادقانه” با روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی اظهار داشت، مسکو تاکید دارد که ناتو و آمریکا باید وظایف امنیتی خود و قول‌هایشان به روسیه را اجرایی کنند.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه خاطر نشان کرد: من مجددا تاکید می‌کنم، ما علاقه‌مندیم که به همکاران آمریکایی خود و همه متحدانشان در ناتو به دقیق‌ترین شکل ممکن توضیح دهیم که نمی‌توانیم به وعده‌ها راضی باشیم. علاوه بر این به نظر می رسد تعهدات کتبی سران کشورها و دولت‌ها که طبق آنها اعضای ناتو ملزم به در نظر گرفتن کامل منافع ما و ضمانت‌های شفاهی بارها مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هستند، ظاهرا بی‌ارزش شده‌اند. این روش درست انجام این کار نیست.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از امتناع کی‌یف از مذاکره مستقیم با رهبران جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک برای پایان دادن به درگیری‌ها در دونباس ابراز تاسف کرد و نسبت به گزارش‌ها درباره افزایش چشمگیر گلوله باران‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.
 لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود نگرانی روسیه را در مورد “افزایش شدید گلوله باران” در منطقه مذکور “با استفاده از تسلیحات ممنوع شده در توافقات مینسک” ابراز کرد. او همچنین اوکراین را متهم کرد به این که نمی‌خواهد بحران را حل کند و “گفتگوی مستقیم با دونتسک و لوهانسک انجام دهد.”

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x