مایکروسافت چندین قابلیت گیمینگ را به ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند

مایکروسافت اپلیکیشن کالیبراسیون HDR ایکس‌باکس را به ویندوز ۱۱ می‌آورد و تجربه‌ اجرای بازی در پنجره‌های کوچک را بهبود می‌دهد.

فهرست بلندبالای مایکروسافت برای قابلیت‌ها و تغییرات آتی ویندوز ۱۱ چند بهینه‌سازی مهم برای بهبود تجربه‌ بازی را نیز در برمی‌گیرد. غول دنیای فناوری قصد دارد اپلیکیشن کالیبراسیون HDR ایکس‌باکس را به سیستم‌عامل دسکتاپ خود اضافه کند و اجرای بازی‌های قدیمی درون پنجره‌های کوچک را با تأخیر ورودی اندک، Auto HDR و نرخ نوسازی متغیر (VRR) ممکن کند.

اپلیکیشن Windows HDR Calibration به گیمرها اجازه می‌دهد تا درست‌مانند ایکس‌باکس، دقت نمایش و انسجام رنگ‌ها را در نمایشگرهای HDR بهبود ببخشند. این اپلیکیشن سه الگو برای کالیبراسیون بهتر HDR خواهد داشت. کاربران نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ به‌زودی می‌توانند ابزار کالیبراسیون جدید ویندوز را امتحان کنند.

تنظیمات بازی‌های Windowed ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ از ابتدا با قابلیت Auto HDR ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس منتشر شد؛ اما اکنون مایکروسافت می‌خواهد اجرای بازی‌ها درون پنجره‌های کوچک (Windowed Games) را با اضافه‌کردن پشتیبانی از Auto HDR و VRR بهبود ببخشد. ردموندی‌ها می‌گویند این بهینه‌سازی‌ها «مقدار تأخیر را نیز به‌طرز چشم‌گیری» برای بازی‌های قدیمی بهبود می‌بخشند.

به‌موجب تغییرات جدید، بخشی به‌نام «Optimizations for windowed games» به تنظیمات مربوط به گرافیک در ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود که روی بازی‌های قدیمی مبتنی‌بر DirectX 10 و DirectX 11 اِعمال خواهد شد. در گذشته برای رسیدن به کم‌ترین تأخیر و بهترین عملکرد، بازی‌ها باید به‌صورت تمام‌صفحه اجرا می‌شدند؛ اما اکنون مایکروسافت با ایجاد تغییراتی در DirectX روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱، اجرای بازی در پنجره‌های کوچک را بهبود داده است.

امکان غیرفعال‌سازی تنظیمات Windowed ویندوز ۱۱

بهینه‌‌سازی‌های مایکروسافت در عمل، نمایش بازی‌ها روی نمایشگر را به فُرم مدرن‌تری موسوم به Flip-model ارتقا می‌دهد؛ در حالی‌که هم‌اکنون بازی‌های بسیاری از این فُرم پشتیبانی می‌کنند، هزاران بازی نیز وجود دارند که چنین نیستند؛ به‌عنوان مثال استودیوی بانجی، بازی Destiny 2 را از هفته‌ آینده به‌کمک بسته‌ الحاقی Witch Queen به فُرم Flip-model انتقال می‌دهد و امکان فعال‌سازی HDR و اجرای بازی سطح عملکرد یکسان در حالت Windowed را فراهم می‌آورد.

با وجود تمام بهبودهایی که قابلیت جدید ویندوز ۱۱ برای گیمرها فراهم می‌آورد، بی‌شک احتمال وقوع باگ نیز وجود دارد. کاربران بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۱ از هفته‌ی جاری می‌توانند بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته را تجربه کنند، آن‌ها حتی می‌توانند در صورت مشاهده‌ی باگ، بازی‌ها یا اپ‌ها را در فهرست موارد استثنا قرار دهند. هانا فیشر، مدیر برنامه‌ تیم گرافیک و DirectX مایکروسافت می‌گوید «ما اپ‌هایی را که می‌دانیم دچار مشکل هستند، به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال می‌کنیم تا شما بدون نیاز به حدس‌وگمان بهترین تنظیمات را دراختیار داشته باشید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا