گجت پوشیدنی جدید موتورولا؛ موبایلی که به دور گردن بسته می‌شود

موتورولا به‌تازگی در همکاری با اپراتور مخابراتی ورایزن گجت پوشیدنی جدیدی معرفی کرده که قدرت موردنیاز هدست‌های واقعیت مجازی سبک را تأمین و از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند.

موتورولا صرفاً در بازار گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند و پیش‌تر محصولات دیگری نیز دردسترس مشتریان قرار داده. این گوشی‌ساز باسابقه‌ی آمریکایی اخیراً از همکاری نزدیک با اپراتور ورایزن روی گجتی پوشیدنی خبر داده که توانایی اتصال به شبکه‌ی ۵G را دارد و در تلاش است تعریف جدیدی برای هدست‌های واقعیت مجازی سبک‌وزن ارائه دهد.

بر‌ اساس آنچه XDA Developers می‌نویسد، پوشیدنی جدید موتورولا که فرمی مشابه گردن‌بند دارد از سخت‌افزار موردنیاز برای کار با هدست‌هایی مثل HTC Vive Flow و Nreal Air بهره‌مند است. این هدست‌های واقعیت مجازی در حالت عادی از گوشی هوشمند به‌عنوان منبع پردازش خود استفاده می‌کنند.

گجت پوشیدنی جدید موتورولا به نام Motorola 5G Neckband از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، صفحه‌ی لمسی (تاچ‌پد)، اسلات سیم‌کارت، اسپیکر و نشانگر LED استفاده می‌کند. این گجت چند حسگر مختلف دارد تا امکان استفاده از آن با هدست‌هایی نظیر ThinkReality A3 لنوو و موارد مشابه فراهم شود.

Motorola 5G Neckband را می‌توانیم اساساً گوشی هوشمندی محسوب کنیم که امکان بستن آن به دور گردن وجود دارد، اما برخلاف گوشی‌های هوشمند امروزی، تنها یک قابلیت دارد.

همان‌طورکه در تصویر منتشرشده توسط موتورولا می‌بینید، گجت پوشیدنی جدید شامل ماژولی به اندازه‌ی کارت اعتباری است که اکثر قطعات سخت‌افزاری دستگاه را درون خود جای می‌دهد. این ماژول به کابلی مغناطیسی متصل شده که ظاهری شبیه طناب دارد. در گجت پوشیدنی موتورولا از USB Type-C و DP1.4 استفاده شده است. در بخش پشتی ماژول دیگری تعبیه شده که از آنتن‌ها و اسپیکرها میزبانی می‌کند. این دستگاه توانایی اتصال به شبکه‌ی ۵G موج میلی‌متری ورایزن را دارد.

در‌حال‌حاضر موتورولا و ورایزن به تاریخ عرضه و قیمت گجت پوشیدنی جدید خود اشاره نکرده‌اند، بااین‌حال انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک به جزئیات بیشتری درباره‌ی محصول دسترسی پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x