سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:ماموریت‌های اورژانس البرز ۴۰درصد افزایش یافت

دکتر «مهرداد بابایی» روز چهارشنبه گفت: تا  هفته پیش روزانه حدود ۴۵۰ ماموریت امدادی با محوریت کرونا در این استان انجام می‌شد که اکنون تعداد ماموریت‌ها به ۶۵۰ مورد در روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  تعداد مراجعه سرپایی بیماران به مراکز درمانی طی ۲ هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر با علائم کرونا و سرماخوردگی به مراکز درمانی البرز  مراجعه می‌کنند.

بابایی گفت: ۵۰۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قراردارند که ۱۰۰ نفر آنان در بخش های ویژه بستری و از این تعداد ۳۹ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا کنون۹۰ درصد افراد جامعه هدف استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهارداشت:تاکنون برای ۳۲ درصد مردم البرز نیز دز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز  بیان داشت: بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا تا کنون در استان  تزریق شده است.

شهرستان های نظرآباد و کرج اکنون در وضعیت قرمز، طالقان و فردیس در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم البرز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دز سوم واکسن کرونا، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x