اولین آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ منتشر شد

اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ مایکروسافت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌صورت آزمایشی ممکن می‌کند و نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی نوت‌پد و مدیا پلیر را به‌همراه می‌آورد.

مایکروسافت سرانجام نخستین به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ (Microsoft Windows 11) را دردسترس قرار داد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های اضافه‌ی متعددی به ویندوز ۱۱ می‌آورد. امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در این سیستم‌عامل به‌صورت آزمایشی برای کاربران ایالات متحده‌ی آمریکا ممکن شده است و بازطراحی نوت‌پد و مدیا پلیر در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ را شاهد هستیم. به‌نوشته‌ی ورج، اولین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ اصلاحاتی را روی نوار وظیفه هم اعمال می‌کند.

نسخه‌ی پیش‌نمایش عمومی قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را به کاربران امکان می‌دهد. اپلیکیشن‌های مدنظر خودشان را ازطریق اپ استور آمازون روی کامپیوتر نصب کنند. گوگل پلی استور تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن اندرویدی در خود جای داده است؛ اما اپ استور آمازون تعداد کمتری از اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهد. البته با روش‌هایی غیررسمی، می‌توان سراغ نصب اپلیکیشن‌های پلی استور در ویندوز ۱۱ مایکروسافت رفت.

بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ مربوط به نوار وظیفه هستند. پس از مدت‌ها انتظار، مایکروسافت سرانجام کاری کرده است که زمان و تاریخ ویندوز ۱۱ روی چند مانیتور به‌نمایش دربیاید. این قابلیت در زمان انتشار ویندوز ۱۱ ارائه نشد و برخی انتقادات را متوجه ردموندی‌ها کرد. ویجت آب‌و‌هوا در به‌روزرسانی جدید به نوار وظیفه بازگشته است.

همچنین، قابلیت جدید بی‌صدا و باصدا کردن در نوار وظیفه برای تماس‌های مایکروسافت تیمز دردسترس قرار می‌گیرد. به‌لطف به‌روزرسانی جدید می‌توانید مستقیماً از نوار وظیفه، اپلیکیشن‌ یا پنجره‌ای خاص را در تماس‌های مایکروسافت تیمز به‌اشتراک بگذارید.

مایکروسافت همچنین مدیا پلیر و نوت‌پد را بازطراحی کرده است. نوت‌پد ویندوز ۱۱ اکنون گزینه‌ی Undo چندمرحله‌ای و رابط جست‌و‌جوی بهبودیافته دارد و از حالت تاریک پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن جدید مدیا پلیر برای جایگزینی با Groove Music و Windows Media Player طراحی شده است و از صدا و ویدئو پشتیبانی می‌کند. طراحی مدیا پلیر به‌گونه‌ای است که سازگاری بیشتری با رابط کاربری ویندوز ۱۱ دارد.

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است به‌روزرسانی‌های قابلیت‌محور که اصطلاحاً به آن‌ها Feature Update گفته می‌شود، به‌صورت سالانه برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ دردسترس قرار می‌گیرند. بااین‌حال به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ قرار نیست فقط به‌روزرسانی بزرگ این سیستم‌عامل در سال جاری میلادی باشد. مایکروسافت امسال چندین بار ویندوز ۱۱ را به‌روزرسانی می‌کند و قابلیت‌های جدیدی را به این سیستم‌عامل می‌آورد. ردموندی‌ها در سال ۲۰۲۲ قابلیت‌های آزمایشی متعددی را آزمایش خواهند کرد. هم‌اکنون، قابلیت‌هایی مثل استیکر والپیپر و حالت تبلت وارد فاز آزمایشی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا