پیش بینی بانک جی‌پی مورگان از نفت ۱۲۵ دلاری در سه ماهه دوم ۲۰۲۲

به گزارش نخ نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک آمریکایی جی پی مورگان در گزارشی پیش بینی کرد که کاهش تولید نفت از سوی ائتلاف اوپک پلاس و نگرانی‌های مربوط به ظرفیت اضافی تولید احتمالاً بازار نفت را با محدودیت مواجه خواهد کرد و قیمت‌ها می‌تواند در اوایل سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۱۲۵ دلار در هر بشکه برسد.

این بانک در گزارش خود که ۱۱ فوریه منتشر شد نوشت: کاهش عرضه در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت چرا که اوپک پلاس بعید است از افزایش سهمیه‌های هدف‌گذاری شده خود دور شود که این امر باعث افزایش قیمت نفت به میزان بیش از ۳۰ دلار در هر بشکه می‌شود.

نفت خام برنت در روز دوشنبه حدود ۹۴.۵۵ دلار در هر بشکه معامله شد در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در حدود ساعت ۱۱:۰۷ به وقت گرینویچ در بحبوحه تشدید تنش های اوکراین و روسیه به ۹۳.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، گروهی موسوم به اوپک پلاس، اخیراً هدف تولید ماهانه خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده اند، اما بارها نتوانسته اند به هدف تعیین شده پس از افزایش سهمیه دست یابند.

بر اساس این گزارش، برخی از کشورهای عضو این گروه برای افزایش تولید نفت خود پس از سال ها عدم سرمایه گذاری با مشکل مواجه هستند.

آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که شکاف بین هدف اوپک پلاس و تولید واقعی در ژانویه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا