توزیع ۱۹۰ تن مرغ منجمد در بازار

محمد قریشی روز سه شنبه در حاشیه توزیع کالاهای تنظیم بازار به خبرنگاران گفت: ۳۲ تن برنج تایلندی و ۲۵ تن برنج هندی جذب کامل بازار و توزیع صد در صدی شد.

وی با اشاره به قیمت اقلام توزیعی، اظهار داشت: مرغ منجمد کیلویی ۲۰ هزار تومان، مرغ گرم کیلویی ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ شانه ای ۴۳ هزار تومان، برنج تایلندی هر کیلو ۱۲۵۰۰ تومان و برنج هندی هر کیلو ۲۴ هزار تومان توسط نمایندگان به شهروندان در سطح شهرستان عرضه می شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان پردیس توضیح داد: توزیع اقلام تنظیم بازار از ابتدای آذر ماه سال جاری از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به اداره جهادکشاورزی واگذار شد و با همکاری بسیج و اداره صمت(وزارت صنعت، معدن و تجارت) شهرستان توزیع اقلام تنظیم بازار در دست اقدام و اجرا است.

قریشی ادامه داد: با توزیع مستمر کالاهای اساسی تنظیم بازار، قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح شهرستان ثابت باقی مانده و شاهد کاهش گران فروشی در عرضه این دو کالا هستیم.

وی با بیان اینکه روغن و شکر توزیع عمومی ندارد، افزود: در برنامه ریزی جدید روغن و شکر با قیمت تنظیم بازار تنها به اصناف مرتبط مانند قنادی، شیرینی فروشی، رستوران ها عرضه می شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان پردیس گفت: در تهیه و توزیع اقلام تنظیم بازار مشکلی نداریم و از کاسبانی که تمایل به مباشری ( توزیع اقلام تنظیم بازار) دعوت به همکاری می‌کنیم.

قریشی گفت: کسبه ای که توانایی و تجربه مباشرت کالاهای تنظیم بازار دارند، می توانند از اداره اصناف معرفی نامه بگیرند یا به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی با اشاره به توزیع بیشتر کالای اساسی تنظیم بازار با توجه به نیاز شهروندان، اظهار داشت: در شب یلدا ۱۵ تن مرغ و در دهه مبارک فجر ۵۰ تن مرغ منجمد با توجه به نیاز شهروندان توزیع شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در روستاها و فازهای ۱۱، ۵،۸ و ۹مسکن مهر پردیس و روستاهای ترقیان، واصفجان و مناطق صنعتی سیاهسنگ و خرمدشت که برای توزیع مرغ و تخم مرغ که مباشری به ما معرفی نشده، واحد سیار را مانند سنوات گذشته فعال کردیم.

قریشی گفت: در حال حاضر ۳۳ تن برنج هندی و ۴۸ تن برنج تایلندی از سهمیه شهرستان باقی مانده که آماده جذب آنها هستیم و برای توزیع مرغ منجمد و گرم، تخم مرغ برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به توزیع میوه شب عید، اظهار داشت: مباشر توزیع میوه معرفی شده و از ۲۰ اسفند ماه پرتقال والنسیا، تامسون و سیب دماوند در غرفه های توزیع اقلام تنظیم بازار به شهروندان عرضه خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: تامین اقلام تنظیم بازار بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته، انجام می شود و با در نظر گرفتن جمعیت شناور در شهرستان معمولا سفارش اقلام را کمی بیشتر از جمعیت ثابت در نظر می گیریم تا مشکل کمبود کالاهای اساسی تنظیم بازار نداشته باشیم.

قریشی ادامه داد: تامین گوشت گوساله منجمد با توجه به میزان درخواست شهروندان نیز در دست اقدام است.

وی ضمن تقدیر از اداره اصناف شهرستان بات همکاری در رصد ، پایش و نظارت کالاهای اساسی اظهار داشت: اصناف ۳۰۰ نفر را به عنوان بسیج اصناف به ما معرفی کرده که پس از گذراندن آموزش نحوه برخورد با کسبه و روش کار درتوزیع اقلام همراه ما هستند.

رئیس اداره جهادکشاورز ی شهرستان پردیس ادامه داد: برای ساماندهی و نظارت بر امور نانوایان با هدف بهبود و سالم سازی پخت نان و افزایش سهیمه آرد را برای محافظت از سلامت شهروندان برنامه ریزی کردیم.

قریشی گفت: برنامه توزیع کالاهای اساسی و اسم آدرس مباشران به طور روزانه در فضای مجازی منتشر می شود و شهروندان می توانند شکایات خودرا به سامانه۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا