
به گزارش خبرنگار اقتصادی نخ نیوز، علی ربانی مدیر بهینهسازی انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری اظهار داشت: امروز ۴۵۰ هزار عضو در پویش نبض انرژی داریم و مبالغ شارژ شده در حساب هموطنانی که کاهش مصرف داشتهاند که شامل کاهش ۱۰ درصدی در پله ۳ و ۴، کاهش ۵ درصدی در پله ۲ و عدم افزایش مصرف در پله ۱ میشود، به بیش از ۳۵ میلیارد تومان رسیده و مشترکان میتوانند این مبلغ را برداشت کنند یا به کار خیر اختصاص دهند.
وی با اشاره به تمدید یکهفتهای مهلت تصمیمگیری برای صرف امتیازات در امور خیریه گفت: به دلیل تعهدات اجتماعی، این زمان توسط همکاران در شرکت گاز تمدید شده است تا مردم خود تصمیمگیرنده باشند. پس از آن، مدیریت امتیازات باقیمانده صرف پروژههای اجتماعی خواهد شد.
مدیر بهینهسازی انرژی پتروشیمی در خصوص بخش مسئولیتهای اجتماعی این پویش تصریح کرد: سال گذشته هفت استان را از صف انتظار ویلچر خارج کردیم، اما به دلیل استهلاک تجهیزات، سازمان بهزیستی هر سه سال یکبار نیاز به بازبینی دارد. امروز ۲۰۰ دستگاه ویلچر جدید به استانهای هدف و ۷۵ دستگاه نیز ویژه استان مازندران اختصاص یافته است.
وی افزود: افزون بر احیای جنگلهای زاگرس در همکاری با سازمان محیطزیست، برای آیین قرعهکشی پایانی، برنامههای ویژهای شامل کمک به هلالاحمر و آزادی مادران زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت در دستور کار است که امیدواریم تا هفته آینده محقق شود.
ربانی با تحلیل عملکرد دو سال اخیر گفت: در سال اول تمرکز ما بر پلههای ۳ و ۴ بود و پلههای ۱ و ۲ که کممصرف بودند مورد غفلت قرار گرفتند، بهطوریکه در استان مازندران شاهد افزایش ۵۹ میلیون مترمکعبی مصرف در این بخش بودیم. اما در سال دوم، با اصلاح مدل مشوقها، موفق شدیم رشد مصرف پلههای ۱ و ۲ را مهار کنیم.
وی افزود: تیمهای تخصصی ما کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در سال گذشته را ثبت کردهاند؛ پیشبینی ما برای سال ۱۴۰۵ با احتساب طرحهای بهینهسازی در صنایع، کشاورزی و نیروگاهها، عبور از مرز یک میلیارد مترمکعب کاهش مصرف است.
ربانی با اشاره به محدودیتهای ارتباطی اخیر تأکید کرد: مردم ایران اگر در محیطی شفاف با راهکارهای آگاهانه آشنا شوند، بهترین ایفای نقش را خواهند داشت.
وی ادامه داد: ما متاسفانه نیروگاههایی داریم که راندمان پایین ۲۲درصدی دارند و ضرورت افزایش راندمان در بخش نیروگاهی وجود دارد؛ اگر یک درصد راندمان نیروگاهها افزایش یابد سالی ۲ میلیارد مترمکعب از مصرف گاز کشور کاهش مییابد در نیروگاه نکا، با همکاری صنعت پتروشیمی در حال اجرای افزایش بهرهوری در نیروگاه هستیم تا از این محل، بدون مصرف سوخت اضافه، ۱۵۰ مگاوات تولید برق بیشتری صورت بگیرد.



